כתב: zohar zafon

בינוני  אורך המסלול: 27 ק"מ  זמן: 3 שעות רמה
עתיקות נוף מדהים מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: אביב וסתיו שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
מצומת פלוגות נוסעים מזרחה לכיוון בית גובריןאחרי 9 ק"מ פונים ימינה אל כביש שקף - אמציה ובפניה הבאה פונים ימינה אל מושב לכיש. ממש לפני השער של המושב מסתעפת דרך עפר שמאלה אל תל לכיש. מחנים את הרכב בחניון. איך מגיעים
מחניון תל לכיש רוכבים מזרחה במגמת ירידה כחצי ק"מ עד שמגיעים אל שביל ישראל המסומן לאורך דרך עפר טובה.
רוכבים דרומה כ 3.5ק"מ עד שמגיעים לחורשה קטנה מימין. פונים שמאלה( מזרחה) בדרך עפר המסומנת סימון שבילים שחור.רוכבים כ 4-5 ק"מ עם הסימון השחור. הסימון במפה מטעה קצת . לשים לב לסימוןהשבילים לאורך הדרך ולא לסטות ממנו. השביל עובר לאורך ערוץ. בפניה השניה פונים ימינה אל רסם א רסוס. ממשיכים עם הדרך דרום מערב ואחרי שהדרך מתעקלת לכיוון מערב מגיעים לצומת צלב.
פונים דרומה ורוכבים עד שמגיעים אל הערוץ הגדול של נחל אדוריים. לשים לב שהחלק האחרון של הדרך מחורבת חורפה וע הנחל אינו מסומן במפה אבל קיים בשטח.
רוכבים מזרחה לאורך הערוץ עד שרואים משמאל את הקצה המערבי של יער אמציה.חותכים אל הפינה הדרום מערבית של היער ומטפסים בדרך תלולה ומלאה בדרדרות כ 0.5 ק"מ עד הגבול הצפוני של היער.
פונים ימינה ורוכבים בצמוד לגבול הצפוני של היעא בדרך כבושה וטובה עד שבעיקול חד שמאלה הנמצא בירידה פוגשים משמאל סימון שבילים ירוק.
רוכבים על השביל הירוק בירידה מהנה.
ליד שבשבת רוח ישנה השביל פונה ימינה. ממשיכים איתו עוד 1.5 ק"מ עד שפוגשים שוב את סימון השבילים השחור.חוצים אותו ומטפסים בעליה מתישה אל גבעת גד.
הפסקת קפה. בראש הגבעה קבר שייח עלי ומספר שולחנות פיקניק. נוף מדהים פרוש מכל עבר.שכר ראוי לטיפוס מייגע.
שכר ראוי לא פחות היא הירידה בחזרה אל השביל השחור.
חוזרים אל אותה נקודה בא עזבנו את השביל וממשיכים מערבה עם הסימון השחור.
מייד אחרי שעוברים שוב את ראסם א רסוס משמאל פונים ימינה בדרך עפרמטפסים אל אוכף , יורדים מצידו השני פונים שמאלה ובפניה הבאה ימינה ומתחברים אל כביש לכיש- אמציה.
פונים שמאלה ורוכבים כ 4 ק"מ על הכביש עד הפניה אל מושב לכיש.
המסלול כולל נופים משגעים, מעט מטיילים ופריחות משגעות בעונה.
בגלל שחלקו הראשון עובר בשטחים מעובדים כדאי להימנע מרכיבה אחרי גשמים.
בהצלחה.

תכתבו יותר ברור

כן מאת: אריאל חיים
בתאריך: 12/11/2010   שעה: 10:53
אני גר במושב אמציה, והאזור הזה מתאים גם לרכבי 4*4. יש הרבה מאוד מה לראות פה ויש עוד הרבה מסלולים לאופניים מעבר למה שמתואר פה.

מומלץ אחרי החורף מאת: נמרוד אושרוביץ
בתאריך: 25/10/2008   שעה: 13:25
הציון הוא שלושה הרים
הנופים מואד יפים ויש תצפיות על כל האזור.
ליפני הגשמים והפריחה האזור קצת משעמם
ובחורף וקצת אחריו יש בכל האזור פריחה מדהימה.

קצת יותר ברור מאת: רונן האדומים
בתאריך: 30/8/2005   שעה: 22:45
הציון הוא שלושה הרים
ההסבר של המסלולו מאוד לא ברור השבוע ניסינו לעשות אותו לפי ההסבר כאן, בהתחלה היה בסדר אבל כל הקפיצות בהסברת הכיוונים בין צפון דרום לימין ושמאל מה גם שכדאי להציע לקחת מצפן, דבר נוסף כשמסבירים כיוון צריך לצאת מנקודת הנחה שיש אנשים שלא נולדו שם וש'רסם א רסוס או נחל אדוריים אומרים לא אומר להם כלום

האם מתאים גם לרכב 4X4? מאת: אלי
בתאריך: 28/6/2003   שעה: 10:04
האם המסלולים מתאימים גם לרכב 4X4?