כתב: אהוד שפירא

K20 מאת: יניב
בתאריך: 25/4/2009   שעה: 22:29
הציון הוא ארבעה הרים
רכבנו היום. עם כיוון השעון בדיוק לפי אבני הדרך. מסלול יפה מאד במיוחד בתוך ערוצי הואדי, מסלול קשה, טיפוסים ארוכים. שילוט טוב, צריך לקחת את סיפור הדרך + מד מרחק כדי לעזור. סוף המסלול בנקודת ההתחברות לכביש בעייתית בשילוט ונראה שאין שביל חזרה והדרך היחידה היא לעבור באבו גוש לנווה אילן. מאד נהננו נחזור לעשות אותו נגד כיוון השעון

K28 מאת: lior lahav
בתאריך: 28/9/2008   שעה: 10:25
נעשה אתמול, 27.9.08. המסלול לא משולט בכלל, דבר שהוביל לטעות בניווט והארכת המסלול.
התחלנו בנווה אילן וירדנו עד לחיבור ל - K21. מתוך הרגל עשינו אותו, עלינו עד לסינגל המעיינות, ירדנו אותו לכיוון החניון ועלינו חזרה לכיוון נווה אילן.
העלייה קשה מאוד, לא נגמרת, אבל למעט קטעים קצרים מאוד, ניתנת לרכיבה.
יצא שעשינו 28 ק"מ במקום 20, שאת השעה וחצי האחרונה עשינו בעלייה סיזיפית.
היווה הכנה טובה למסלולים יותר אתגריים אבל מאוד לא מומלץ לרוכבים לא מנוסים.

להתכונן למסלול קשה! מאת: ויקטור ברונשטיין
בתאריך: 10/11/2007   שעה: 15:30
הציון הוא שלושה הרים
תסמכו על מה שכתוב ברוב התגובות - מסלול הכן לא קל בעיקר מבחינה פיסית! סה"כ עליות בסביבות 800 מ' וזה על מסלול יחסית קצר.
אני ממליץ לבצעו נגד כוון השעון ולהתחיל בשער הגיא - מוסיף עוד 3 ק"ם אבל מתחילים בעליות כשעוד יש כוח. לרוב השילוט סביר - כשיש ספק תזכרו שהעמודים ממוקמים כך שיראו אותם משני כוונים - ואז הכל מתבהר. אחרי ירידה מחורבה מצד יש לקחת את השביל האמצעי מתוך השלושה (למרות שכולם בסופו של דבר נפגשים באותה נקודה). כשפונים שמאלה לפני נווה אילן ואז ימינה, תחפסו את הירידה לנחל יתלה משמאלכם - יש שלט, אך קל לפספס אותו. העליה מנחל יתלה לכוון מעלה החמישה די מתישה, אבל אחרי שפונים מערבה מהכביש אפשר לעצור להפסקת קפה.
אפילו נגד כוון השעון יש קטעים לא עבירים (לקראת סוף הירידה לנחל חמישה). אבל עם כוון השעון אני מאמין שיהיו לא מעט קטעים שתצתרכו לסחוב אפניים למעלה.
לסיכום - לחובבי אתגר בלבד - לקחת את המסלול ברצינות.

מסלול נחמד מאוד אבל מתיש ... מאת: אלעד גינדי
בתאריך: 3/3/2007   שעה: 22:55
הציון הוא ארבעה הרים
עשינו את המסלול, נגד כיוון השעון, ביום חמישי האחרון (1.3.07).
התחלנו בבוקר היה ערפל כבד אבל לא גשם.
התברברנו קצת בהתחלה כי יש עבודות בנייה באזור וחסמו את המסלול בבולדרים וגם אין שילוט (לפחות בהתחלה נגד כיוון השעון).
בעלייה הראשונה תפס אותנו מבול ומצאנו את עצמנו חצי מהזמן מחליקים בעלייה ובשאר מתחבאים מהגשם.
בכל מקרה לאחר העלייה המתישה וקצת ישורת הגיעו הסינגלים שהיו שווים את זה (למרות סכנת המוות באבנים החלקות).
בסך הכל היה כיף אבל מתיש.
פלוסים:
הסינגלים והנוף.
מינוסים:
השילוט חסר והעלייות מתישות.
לא מתאים לחורף !!!

המסלול יפה אך קשה מאת: ערן שפירא
בתאריך: 1/1/2007   שעה: 12:15
הציון הוא שלושה הרים
עשינו את המסלול עם כיוון השעון, יומיים לאחר גשם רציני.
לא מעט בוץ, העליות ארוכות, וצריך לב בריא...
הבעייה העיקרית שהשילוב של קרקע תחוחה לאחר הגשם והתלילות של הסינגל הפכה את הדיווש בעלייה לבלתי אפשרית בקטע זה. הליכה לא קצרה בעלייה תלולה.
בדיעבד, לאחר העלייה מהקניון, במקום לפנות שמאלה לסינגל (שרובו בעלייה) כדאי היה לפנות ימינה ולעלות על השלוחה בשביל הרחב יותר, שמתחבר ל 20K בנקודת ההתחלה של הסינגל.
הנוף נהדר, ואנו נחזור שוב, והפעם:
1. נגד כיוון השעון, כך שניתן יהיה להינות מהסינגל בירידה (בכל מקרה, את הירידה לקניון נעשה ברגל).
2. לבוא לפחות שבוע לאחר גשם. גם לרדת את הסינגל נראה לי מסוכן אם יש רטיבות
3. אולי נשאיר רכב בפארק קנדה ולאחר הירידה נמשיך ל 21K.

אחלה סינגלים מאת: נדב פופלבסקי
בתאריך: 4/12/2006   שעה: 18:56
הציון הוא ארבעה הרים
רכבנו נגד כיוון השעון מהר הרוח (ליד נטף) לכיוון נווה אילן.
הניווט קל יחסית ורציף בשילוטי 20K אדום.
אחרי כ 800 מטר ירידה צפון מזרחה לסינגל תלול שיורד לנחל חמישה, מהיר ומעניין.
סינגל נוסף בירידה למפגש ערוצים של נחל חמישה ונחל יתלה, ה10 ק"מ האחרונים הינם עליות יפות עם תצפית לנחל אילן ולשלוחת הר הרוח. קצת צבאים, הרבה ירוק והרבה חומצת חלב בשרירים.
מומלץ!

יופי של אתגר מאת: יוחאי
בתאריך: 24/11/2006   שעה: 14:17
עשינו את המסלול נגד כיוון השעון, התחלה מתחנת הדלק בשער הגיא, מוקדם בבוקר. 23.5 ק"מ, 860מ' עליות. בסה"כ מדובר במסלול מאתגר (דרכים דרדרתיות, 2 סינגלים לא פשוטים שדורשים הרבה ריכוז ועליות "עבות"). אבל - נוף מדהים ומזג אויר עוד יותר מדהים. שווה את המאמץ. הערה אחת: רכבנו עם מעילי רוח כל הדרך - קר.
בקיצור - נהנינו לאללה.

לא שווה ת'זמן מאת: רותם שלומי
בתאריך: 15/10/2006   שעה: 19:17
הציון הוא הר אחד
עליות מטורפות, יש קטעים שיורדים מהאופניים. ממש, אבל ממש מאכזב!!!
יצאה לי הנשמה במסלול הזה

אנסה לסכם - בעקבות חוויות מהיום מאת: תמיר
בתאריך: 28/3/2006   שעה: 20:48
הציון הוא שני הרים
אתמול קראנו את התגובות כאן בנסיון להחליט אם לבצע את המסלול או לא ואני חייב להגיד - הצלחתם לבלבל אותי. מצד אחד היה ברור שהמסלול קשה אך יפה אבל כל נושא "עם השעון" / "נגד השעון" היה ממש לא ברור. בכל מקרה, החלטנו להיות אמיצים וביצענו את המסלול היום. אני אנסה לסכם ולתאר את מה שעבר עלינו כדי לעזור למתלבטים.

קודם כל - עם כוון השעון או נגד כוון השעון ?? אז ככה, המסלול מתואר עם כוון השעון, לכן ביצוע המסלול הפוך - תוך כדי העזרות בתיאור המסלול - הוא בלתי אפשרי לדעתי. אחרי שהתברברנו איזה 3/4 שעה בנסיון להתחיל את המסלול נגד כוון השעון התייאשנו, חזרנו להתחלה ועשינו את המסלול עם כוון השעון. לדעתי אין הבדל רציני בביצוע המסלול נגד כוון השעון. אם המטרה היא ביצוע של הסינגלים בירידה - לדעתי הסינגלים הללו בכלל לא רכיבים ודי מסוכנים, הם מלאים בדרדרת וסלעים ורוב הזמן צמודים למצוק. כך שאין ממש יתרון לעשות אותם בירידה, אולי רק היתרון של להוביל את האופניים למטה במקום למעלה...

תיאור מקוצר של המסלול (עם כוון השעון):
המסלול מתחיל בירידה נוראית, מלאה בדרדרת וסלעים (כמו רוב הדרך במסלול הזה...) אי אפשר להנות ממנה. נמשך בעוד כמה שבילים יחסית מתונים אבל עדיים רובם באיכות ממש גרועה. ממשיך בכמה סינגלים שרוב הדרך בלתי רכיבים, מלאים בסלעים ואבנים גדולות, קוצים ומסתיים בעלייה שממש לא נגמרת כך שרוב הסינגל אתה חייב להוביל את האופניים. אח"כ מגיעים לקצת שבילים לבנים שרובם בעליה קשה... לקראת השישה קילומטרים האחרונים התייאשנו, עלינו על הכביש וחזרנו לנווה אילן (שם התחלנו) על הכביש דרך אבו גוש.

השילוט:
יש שילוט, אבל הוא ממש על הקצה. אני לא יודע מה קק"ל חשבו כשהם ייצרו את השלטים שלהם מקרטון (או משהו ברמה דומה). כל השלטים דהויים לגמרי והרבה פעמים היינו צריכים להצמיד את האף לשלט כדי להבין לאיזה כוון החץ מצביע. שלא לדבר על השלטים שכבר מפורקים לגמרי וכבר חסרי תועלת.

לסיכום: חוץ מהנופים היפיפיים שיש באיזור, קשה לי להמליץ על המסלול. רוב שבילים באיכות ממש גרועה, חלקים גדולים של המסלול לא רכיבים לגמרי, השילוט מתפורר.

לקח לנו לעשות את המסלול בערך 5 שעות כולל ההתברברות בהתחלה וקיצור הדרך על הכביש בסוף.

לדעתי המסלול אינו מתאים לאופניים בגלל הסיבה העיקרית שחלקים גדולים ממנו לא רכיבים.

למי שבכל זאת הולך לבצע אותו - שיהיה בהצלחה, אתם תצטרכו את זה !

מסלול ברמה גבוהה לא למתחילים קשה בטירוף מאת: shay
בתאריך: 6/11/2005   שעה: 19:45
עליות בלי סוף זה לא נגמר אבל בסוף יש סיפוק

20K אדום מאת: קובי חרוש
בתאריך: 1/11/2005   שעה: 23:43
הציון הוא ארבעה הרים
אחלה של עליות, צריך כושר טוב כדי לשרוד את העליות, בסך הכול אחלה של מסלול לא כול כך נורא, מהנה מאוד נוף יפה, רצוי להגיע מוקדם בבוקר,רצוי מאוד לקחת מפה של השטח כי השילוט ממש לא ברור, וחסר שילוט, אז להיצטייד טוב.

קשה אבל מאתגר! מאת: amit kliger
בתאריך: 11/9/2005   שעה: 19:40
רכבנו את המסלול ממבוא חורון ועלינו עד הר הרוח הכל עליות ומהר הרוח 4 ק"מ מענגים של ירידות וסינגל שחבל על הזמן, ישנו שילוט בפיצולי הדרכים צריך רק לשים לב אליו, מומלץ מאוד לבעלי כושר גבוה מאוד

מסלול קשה ויפה אך בעייתי לרכיבה מאת: עופר עם
בתאריך: 11/9/2005   שעה: 12:29
הציון הוא שלושה הרים
הירידות מלאות דרדרת כך שקשה להנות מהם.
העליות ארוכות מאד.
עם כיוון השעון לא נהנים מהסניגלים
הנוף אחלה

מסלול קשה ואתגרי מאת: Tal
בתאריך: 14/1/2005   שעה: 18:07
עליות ארוכות ומכוסות דרדרת, שני סינגלים לא קלים, נוף נפלא. כדאי לבצע נגד השעון (לא ברור לי איך אפשר לבצע את העליות הפוך). רוב השילוט במקום, אם כי רבים מהפתקים (מקרטון !?) על עמודי העץ דהו או חסרים. לא כדאי לבצע מייד אחרי ימי גשם

להתחיל משער הגיא-נגד כיוון השעון מאת: אלון ה
בתאריך: 18/12/2004   שעה: 09:18
מסכים עם אבי שממליץ לרכב כך,
אנחנו בצענו את המסלול נגד כיוון השעון
אפשר להחנות רכבים בחנייה שנמצאת 30 מטר אחרי תחנת הדלק פז שבשער הגיא ולהתחיל לטפס נגד כיוון השעון דבר שמאפשר גם לטחון את העליות בשעה סבירה וקרירה של הבוקר ולהרויח בגדול את הסינגלים של נחל החמישה ב י ר י ד ה. חוויה טכנית
מסלול משובח ביותר

קשה בטירוף !! מאת: Eran Shani
בתאריך: 11/12/2004   שעה: 19:14
עשיתי את המסלול נגד כיוון השעון. המסלול קשה בטירוף מבחינה פיסית. עליות תלולות ואין סופיות. אכן אתגר אמיתי, נוף עוצר נשימה אך לחשוב טוב לפני שהולכים על מסלול כזה. 5 הקילומטרים האחרונים היו בגדר סיוט. ניתן להיתמצא היטב בעזרת השילוט והמפה המצורפת.
הקטעים הקשים באמת לא מצולמים.

אחלה מסלול!!! מאת: דוד קדוש
בתאריך: 2/10/2004   שעה: 23:32
מומלץ ביותר לרוכבי שטח שאוהבים לשלב עליות קשות עם סינגלים מדליקים. הנאה מובטחת.

למיטבי לכת מאת: amit
בתאריך: 3/9/2004   שעה: 13:48
הציון הוא שלושה הרים
רכבנו עם כיוון השעון. היה עונש פיזי. עליות מפוצצות בסלעים ודרדרת. הירידות לא מרגשות אלא מפרקות צורה. אשרי הגברים אשר טיפסו בעליות על אוכף אופניהם (וגם אשרי הרוכבות).
שילוט חלקי - עדיין צריך מפה.
המלצה: 21K כחול.

20 k עדכון מאת: חברסקי
בתאריך: 3/4/2004   שעה: 18:33
אכן חסרים הרבה שלטים. כל מי שיוצא שייקח מפה וידפיס את סיפור הדרך. הסינגל השני מסומן באדום אם אתם עולים על הכחול - תחזרו מייד. העליה להר הרוח גם לא משולטת ברור
כמו כן יש להקות כלבים ממש מסוכנות בדרך.
המסלול בהחלט מוצלח

K20 לא לבעלי לב חלש מאת: ערן
בתאריך: 30/1/2004   שעה: 22:48
מסלול קשה ומאתגר, לא ממש מתאים לאוהבי סינגלים, ברובו שבילים רחבים ועליות ארוכות בטירוף.
שימו לב אין סימון בכניסה לסינגל השני, לא להתבלבל.

מסלול מעולה מאת: avi
בתאריך: 6/1/2004   שעה: 18:18
אחלה מסלול, מסומן היטב למעט שלט אחד בתחילת הסינגל השני (נגד כיוון השעון)
מומלץ להתחיל משער הגיא

לא ללכת מאת: גיא
בתאריך: 7/8/2003   שעה: 05:11
הציון הוא הר אחד
עשיתי את המסלול נגד כיון השעון קשה מאוד

רב התקלות תוקנו מאת: גידי בשן קק"ל
בתאריך: 6/5/2003   שעה: 15:43
נמי שסימן את המסלול צר לי על התקלות. ישנם אנשים "טובי לב" שמורידים את השלטים. עזרו לנו במידע בזמן אמיתי.

לא מומלץ עקב חוסר שילוט! מאת: רן שיאון
בתאריך: 6/4/2003   שעה: 22:56
אכן ככתוב שלט 9.0 חסר כמו כן שלא 8.7 חסר כך שמאוד קשה להתמצא -> בהצטלבות של שלוש מסלולים טיפסתי על רכס לא נכון :( ולאחר ניסיון של שתי המסלולים האחרים (באחד מהם קיים עמוד אך ללא סימון)
בכללי אם המסלול היה מסומן היה אחלה רק שחלק מהמקומות נפל העמוד, ובחלק נפל השלט ש'מודבק' על העמוד.

אחלה מסלול (די קשה כשעושים אותו עם הכיוון) מאת: אברי גולן
בתאריך: 21/3/2003   שעה: 23:39
הציון הוא שלושה הרים
נסעתי שם בפורים והיה לי נחמד חןץ מזה שהיה מאוד קשה יש שני שלטים שהייתה לי בעיה איתם 1-זה שלט מ'ס 9.0 הוא לא נמצא שם!!! בסוף הסינגל הראשון (לא להיתבלבל אני מתכוון עם הכיוון) וה2-שהפעם יש עמוד אבל אין שלט עליו אני מדרג את המסלול כך כי עשיתי אותו עם הכיוון אני בטוח שעם אני יעשה אותו נגד הכיוון אני ידרג אותו אחרת

יפה אך קשה מאת: איציק
בתאריך: 15/12/2002   שעה: 00:28
הציון הוא ארבעה הרים
מסלול טוב ומסומן היטב אבל בניגוד למשתמע קשה מאוד אם עושים אותו נגד השעון, בעיקר בגלל עליות ארוכות וסינגלים לא פשוטים

אחלה השקעה!!! מאת: גדי ברזניצקי
בתאריך: 1/12/2002   שעה: 16:23

כל הכבוד על התיעוד!!! מאת: יהודה אלדן
בתאריך: 29/11/2002   שעה: 14:35
עשיתי את המסלול. מומלץ מאוד. שוב... כל הכבוד על התיעוד. רק שלדעתי המסלול הוא לא למתקדמים, משום שהרמה הטכנית לא כל כך גבוהה ונשארים על האופניים כמעט כל המסלול חוץ מבעליה קצרה מאוד (ותלולה מאוד).

תיעוד למופת מאת: אבי
בתאריך: 28/11/2002   שעה: 12:30

תיאור ותיעוד מרשימים של המסלול, שווה להיכנס!!! מאת: אודי
בתאריך: 28/11/2002   שעה: 00:15
כל הכבוד על ההשקעה בתיאור ובתיעוד המצולם כולל ההסבר על עקיפת המכשולים לסוסים.אז אתה רוכב או רוכב? כלומר סוסים או אופניים?