כתב: Yoram Rozen

לכל רמה  אורך המסלול: 19 ק''מ  זמן: 1.5-2 רמה
טיפוס קשה סינגלים דבל טרקים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה מומלץ
כביש 75 לטבעון, פונים לעתיקות בית שערים ומתחילים מהחניה. כיון שזה מסלול מעגלי ניתן להתחיל בכמה מקומות חלופיים ולחסוך את דמי הכניסה - התאימו את תיאור המסלול בהתאם. מומלץ בקיץ כטיול ערב שבסיומו ניתן לאכול למסעדת סוקרטס שבאתר (אמצע שבוע בלבד) - מומלץ ביותר. איך מגיעים
ממגרש החניה יוצעים צפונה במעלה הנחל בשביל שהופך תלול ומגיע לרחוב יזרעל. מעלה לכוון צומת הבונים ומעבר הכביש המהיר (מעבר במנהרה מתחת לכביש) בצד השני יורד שביל בצמוד לכביש לתוך העמק.
בערך מול הרמזור פונים שמאלה חוצים את השדה ועולים על דרך לבנה.
הדרך עוברת ליד הלולים של קיבוץ אלונים, יורדת, ובנקודה הנמוכה נפנה שמאלה לתוך עמק שמשנה את גוניו בהתאם לעונה ולשעה (טווח השינויים הוא בין מרהיב לנהדר). עם העמק הזה נמשיך מעלה, נעבור את שער המכלאה ונמשיך באותו כוון. מספר שבילים יטפסו שמאלה וכל אחד מהם
יגיע לאותה נקודה בסוף. אני ממליץ לא לפנות אלה להמשיך ישר לאורך גדר הקיבוץ. לאחר כ חצי קמ (מהמכלאה) הגדר חוצה את השביל (פתוח)
ומיד לאחר מכן ניתן להבחין בסינגלון קטן(נק 10). נמשיך בסינגל שיגיע לדבל שעולה מהואדי הבא. נפנה שמאלה והדבל יקח אותנו לכביש שעולה לבסמת
כ50 מ מתחת לעיגול תנועה. נמשיך לכוון טבעון ובצומת הבאה ימינה
אל עיגול התנועה הבא. לעיגול 4 יציאות בנוסף לזו שבאנו איתה. ניקח את האחרונה שיורדת ישר לוואדי. לאחר כ 200 מ הכביש הופך לשביל בירידה מאוד מהירה. נרד עד כ 700 מ לפני הכביש שעולה לטבעון ונפנה ימינה לעליה די קשה (נק 14). נטפס עד להתישרות. השביל פונה ימינה
ומטפס בצורה מאוד מתונה. נמשיך איתו כ 300 מ שיוציעו אותנו מהחורש ויביאו אותנו לפאתיו של חורש נוסף. לפני שנכנסים לחורש פונים שמאלה
בדבל שתחילה עולה מעט ובהמשך יורד בצורה פראית ואפילו קצת טכנית.
הירידה תגמר כאשר נפגוש את שביל ישראל עליו נמשיך (שמאלה). כאשר שביל ישראל יעזוב את השביל שלנו נפרד ממנו ונמשיך על השביל אל תוך מטע האבוקדו של קיבוץ שער העמקים. נמשיך עם השביל אשר יהפוך לכביש כאשר נגיע ללולים. נמשיך עד המוסך שם נפנה ימינה עד לשער הקיבוץ.
נחצה את הכביש ונעלה בדרך המקבילה לכביש כ 200 מ עד שער ברזל. נעבור את השער ונמשיך עם השביל שמתרחק מהכביש. השביל מקיף מספר שלוחות ונגמר בעליה קצרה ורצחנית ליד תחנת אוטובוס מעל מכללת אורנים. נמשיך מעלה ובעיגול תנועה נבחר את הדרך היורדת. לאחר 300 מ עוד עיגול תנועה שבצידו השני גן משחקים. השביל היורד לגן יוביל אותנו גם לוואדי שם נמשיך ימינה ובצומת הנחלים הבאה שמאלה וחזרה
לאתר בית שערים.

מסלול נחמד תאור קצת לקוי מאת: ליאור באראט
בתאריך: 5/9/2004   שעה: 11:27
הציון הוא ארבעה הרים
מסלול נחמד מאוד, תאור קצת לקוי הירידה למטע האבוקדו בשער העמקים לדעתי מסוכנת ביותר רכבי ה4*4 פשוט הרסו אותו.

שם קובץ

Earth

אוזי אקספלורר
OZI.PLT

––––– אודות הרים  –––  כתבות אופניים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש  ––––  הרשמה  ––––  דרושים  ––––  מנהלי הקהילה –––
אומניבייס בע"מ 2001 - 2014
Rss Feed עדכוני כתבות וחדשות

–––– טיולי אופניים –––– סקירות ציוד ואופניים –––– אופני כביש –––– אופני הרים –––– סקרי דעת קהל ––––––
–––– אופנה –––– אופניים מתקפלים –––– אופניים יד שניה –––– קונים דירה –––– אופניים - המילון המלא –––– אופניים –––– דירות למכירה ––––