כתב: ziv yaakobovich

בינוני  אורך המסלול: 25  זמן: 2.5-5 רמה
מקורות מים נוף מדהים מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
מכביש ירושלים תל אביב עולים על מחלף חמד.
בכיכר הראשונה לוקחים שמאלה לכיוון עין חמד.לאחר 150 מטר מגיעים לצומת :ממשיכים ישר לכיוון השכונה עין חמד והחווה (גבינות)
ממש לפני הכניסה לישוב יש שביל שיורד ימינה ולמטה לכיוון החווה.
יורדים ומחנים את הרכבים בצמוד לחווה. מזהים שביל סימון ירוק.פה נתחיל ונסיים.
איך מגיעים
אופי המסלול : מסלול זה מאופיין בנסיעה מהירה לאורך הכיסלון ולאחריו עליה מתונה עד קשה עד לאיזון קו גובה ומשם נסיעה כיפית על קו הרכס.
נקודות ציון :עין נקובה,עין רפה,עין לימון,שביל ישראל,נחל כיסלון,גן לאומי הרי יהודה,יער הקדושים,מערת בני ברית,ציר נוף דרומי,נחל טייסים,כביש גבעת יערים צובה

תאור המסלול:נתחיל בנסיעה מישורית על סימון השבילים הירוק עד שנגיע לכפר עין נקובה. עם העליה לכביש ניקח ימינה בירידה ושמאלה בפניה הבאה(על גשרון ישן). נסיעה של עוד כ 1 ק"מ על הכביש תהפוך במהרה לשביל. ברוכים הבאים לנחל כיסלון.מלווים בסימון שבילים אדום שהופך אח"כ לשביל ישראל אנו מתחילים לגלוש בירידה מתונה לאורך הנחל. בדרך נעבור את עין לימון (עדיף להכנס בסוף המסלול). נסיעה של עוד כ 10 ק"מ במורד הנחל (לא להתפתות לסטות מהסימון) תביא אותנו לצומת שבילים ממש לפני מערת בני ברית.כאן נעצור,נעשה מתיחות ונתכונן לעליה.מבט שמאלה וזיהוי סימון שבילים כחול והופ,נתחיל בטיפוס.תחילת הטיפוס יחסית קשה אך לאחר כ-ק"מ אחד, העליה תהפוך מתונה יותר והנוף שיתגלה יסיח את דעתכם מהטיפוס הארוך.רוכבים על סימון השבילים הכחול עד למפגש עם כביש אשתאול רמת רזיאל (395) .אפשר להחזיר חיוך לפנים.נגמרו העליות הקשות.פונים שמאלה (סימון שבילים שחור אח"כ כחול) בשביל .שלט : ציר נוף דרומי. לוקחים אותו.לא מתפתים לקחת שמאלה או ימינה ורוכבים רק על הציר הברור לאורך 6.4 ק"מ.השביל מאופיין ברכיבה מישורית ,לפעמים ירידות ולבסוף...עליה של 30 דקות.לא רציני.מטרתנו : להגיע לכביש הגישה לקיבוץ גבעת יערים.ניקח שמאלה לכיוון גבעת יערים. 200 מטר וניכנס ימינה לשביל רחב. נרכב עליו כ 400 מטר עד לצומת שבילים.נפנה שמאלה לכיוון הירידה על סימון שביל ישראל. זהירות! ירידה תלולה אך רחבה. לקחת באיזי.בסוף הירידה (אורכה 1 ק"מ!)נתחבר חזרה לעין לימון.כעת ניתן לחלץ עצמות ולהכנס למעיין.המשך הדרך:חוזרים על עקבותינו לעין רפה,לסימון שבילים הירוק ולרכבים בסוף.
טיול מהנה!
נ.ב :לבעלי מפות והתמצאות טובה בשטח:מקיבוץ צובה יש מספר דרכים שונות לנקודת הסיום.יש שביל סינגל...סימון ירוק.יש ירידה לעין רפא הכפר.
ירושלים והסביבה איזור
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

סובב כיסלון ונחל טייסים
עידכון טרי טרי... מאת: מעיין
בתאריך: 19/11/2007   שעה: 20:48
טוב, אז לכל המתכוננים לצאת לטיול הנ"ל, שימו לב, המסלול נוטה לקשה וחשוב לשים לב לפרטים בכדי לא להתברבר בדרך(כי לנו זה קרה) ולהתכונן לטיפוס קשה.ראשית, אפשר לחנות סמוך לחוות הסוסים, אין בעיה. מהחווה, פנו שמאלה לכיוון הכפר עין ראפה- עין נקובה.סימון שבילים ירוק ילווה אתכם עד הכניסה אל הכפר. המשיכו ישר , לכביש נטיה להתעקל שמאלה, רכבו עליו, כשמימינכם מכולת"מעיין", רכיבה של 2 דקות על הכביש בתוך הכפר בירידה מתונה כשתגיעו לצומת. ממולכם מסגד הכפר.פנו ימינה והמשיכו ישר,משמאלכם מחצבת שיש, הכביש יהפוך לדרך לא סלולה. נכנסתם לעין לימון.רכיבה קלילה לצד הנחל בדרך מקסימה כ -15 ק"מ ותגיעו למערות. זוהי צומת T. העליה המדוברת משמאלכם.העליה לא פשוטה בכלל, אבל בהחלט מתגמלת. (מומלץ להצטייד במשקה איזוטוני וחטיף אנרגיה או פירות יבשים לנישנוש..)אין סטיות. דוך עד למעלה כשתראו את הכביש.ממשיכים ישר בדרך, בסימון שבילים, רכיבה של כ 6.5 ק"מ מתונה יחסית עד העליה האחרונה במסלול הזה: 25 ד"ק(עם 2 עצירות להליכה!)עד כביש הגישה למושב כיסלון משמאלכם. על הכביש, פנו שמאלה. ירידה מתונה לכיוון המושב. אחרי כ-500 מ' פניה ימינה לדרך לא סלולה. יש מחסום שעברנו ברגל והמשכנו לכיוון האנטנה הסלולרית. עוקפים את האנטנה מימין וברגל(!)עוברים מחסום-תל אשפה , מימינכם מאגר מים מבטון, ומתחילים להדרדר בירידה תלולה מאד(!) כ-15 דק'.במהרה תתגלה מימינכם דרך ,רכבו עליה, במגמת ירידה והצטלבות מחודשת עם עין לימון וחזרה לכיוון הכפר. מומלץ לצאת בשעות הבוקר. תיהנו!!

כמה תיקונים לתיאור המסלול.. מאת: אסף
בתאריך: 26/11/2006   שעה: 11:33
עשיתי את המסלול בשבת האחרונה ולהלן כמה תיקונים:
1. הגעה לבאים מתל אביב - יורדים במחלף עין חמד ופונים ימינה. ישנו פיצול, ותראו שיש שלט של אין מוצא לכביש ממולכם. כנסו לשם וסעו עם הכביש, עד שיש שלט ימינה לשכונת מבשרת. פונים שם ואז אחרי כמה מטרים תראו את שביל העפר מצד ימין. אנחנו המשכנו והחננו את הרכב למעלה משיקולים בטחוניים לרכב. המחיר: עליה פסיכית בסוף המסלול בחזרה לרכב (-:
2. מפעל השיש - כאשר נכנסים לכפר, יש נסיעה של כשני קילומטר בתוך הכפר, עוברים ליד מכולות, והרבה אתרי בנייה, ומפעל השיש נמצא ממש ממש בסוף - הכביש נגמר שם.(זה נקרא רחוב המעיין - יש שילוט).
3. הקטע של 10 ק"מ עד למערת בני ברית, הוא למעשה כ 15 ק"מ והוא מסתיים במערה. אי אפשר לפספס אותה. זהו אתר ענק הנמצא מימינכם כאשר הגעתם ל T. אז אתם פונים שמאלה לכחול ומתחילים את העלייה.
4. העלייה ארוכה ומתגמלת (-:
5. לגבי כביש קרית יערים, כאשר דרך נוף דרומית מסתיימת אתם מגיעים למעשה לכביש. מימינכם תראו צומת T. אתם לוקחים ב T שמאלה ונוסעים בצדו השמאלי של הכביש.
6. לאחר כ500 מטר - יש שביל עפר הפונה לכאורה לכיוון צובה ונוסע במקביל לכביש משמאלכם. מרחוק ניתן לראות את קיפצובה ואת תחנת הדלק (פז?). יורדים לשביל העפר וממשיכים משם. בשלב מסויים תהיה פנייה שמאלה בשביל, ותראו סימון של שביל ישראל (קצת רחוק, לא על הפנייה עצמה). מכאן יש ירידה באמת תלולה - סעו בזהירות.

מסלול מצוין הכולל עליות מתגמלות ונוף מרהיב.

אי דיוקים מאת: ירון ונועם
בתאריך: 6/10/2005   שעה: 20:24
הציון הוא ארבעה הרים
המסלול בכללותו נחמד ומהנה, אך מלא אי דיוקים, אכן ישנן ירידות מהנות אך צפו גם להרבה עליות קשות.

1. תאור ההגעה מטעה, צריך להיות:
"לאחר 150 מטר מהכיכר ישנה הסתעפות קטנה ימינה לכניסה לגן הלאומי עין חמד, יש להמשיך ישר עם הכביש העולה ומתפתל ובפניה הראשונה יש לפנות ימינה לכיוון השכונה, לאחר כ-70 מ' יש לפנות ימינה לשביל עפר היורד לכיוון חוות הסוסים לתחילת המסלול - מומלץ מטעמי בטחון הרכב לחנות בשכונה למעלה"

2. תאור תחילת המסלול גם הוא מטעה, צריך להיות - "נתחיל בנסיעה מישורית על סימון השבילים הירוק עד שנגיע לכפר עין נקובה. עם העליה לכביש ניקח ימינה ונמשיך לאורכו של הכביש המתפתל אל תוך הכפר עד שנגיע למפעל השיש, שם מסתיים הכביש ומתחילה דרך העפר של נחל כיסלון"

3. ההגעה לכביש קרית יערים - התיאור לא נכון, התברברנו עד שמצאנו את הדרך, צריך להיות "עם העליה לכביש המוביל לקרית יערים יש לחצות את הכביש ולהמשך בצידו השמאלי של הכביש, מרחק של כ-1ק"מ עד שמגיעים לכניסה של 'קיפצובה', כפר השעשועים של קיבוץ צובה, מעט לפני הכניסה תבחינו בצידו השמאלי של הכביש בדרך עפר היורדת עד לכפר השעשועים, המשיכו איתה ובסופה פנו שמאלה שם בעצם מתחילה הירידה הגדולה המדוברת"

יופי של מסלול מאת: tal
בתאריך: 30/1/2005   שעה: 16:08
הציון הוא ארבעה הרים
הרכיבה בשבילים רחבים, כך שאין כמעט בעיית בוץ. העדפתי להתחיל מצובה, משיקולי בטחון הרכב.

תיקון מאת: ziv yaakobovich
בתאריך: 10/1/2005   שעה: 12:04
כן , זאת חוות סוסים,לא גבינות ויין...טעות שלי וסליחה

הבהרה חשובה מאת: הרוכב בהרים
בתאריך: 13/11/2004   שעה: 21:04
הציון הוא ארבעה הרים
הההגעה למסלול, כפי שמתוארת, היא לבאים מכיוון ירושלים - שימו לב! וגם, אתת חוות הגבינות לא מצאנו, מצאנו חוות סוסים (עדיין לא ברור אם לזה התכוון המשורר). בכל מקרה - אלטרנטיבה נוספת היא להחנות ממול הכניסה לגן לאומי עין חמד, ומשם לנוסע לכיוון עין נקובא ועין רפא - חוצים את הכפרים על הכביש הראשי שלהם, ובסוף מגיעים לדרך עפר - היא הדרך המובילה לעין לימון. ומשם.. דוושו להנאתכם! אנחנו עשינו את המסלול בשעות הצהריים דווקא (יצאנו בסביבות 12:00) ורובו ככולו היה מוצל ונעים. בהצלחה!

מסלול באמת מספק! מאת: ziv yaakobovich
בתאריך: 24/10/2004   שעה: 10:01
בתור כותב המסלול :המסלול מספק את כל מה שרוכב KC רוצה :ירידות ,עליות,נופים,אקסטרים ועוד