כתב: אלכס רפופורט
  ,   ,   ,

בינוני  אורך המסלול: 18 ק''מ  זמן: 2.5 רמה
נוף מדהים טיפוס קשה מסלול מעגלי מאפיינים

מתחילים בתחנת דלק פז במחלף שער הגיא.

תחנת דלק על כביש מס' 1 בנתיב ירושלים – תל אביב, מי שמגיע מתל אביב צריך להמשיך עד מחלף שורש ולחזור.

איך מגיעים

הערת העורך: רוכבים רבים ממליצים לבצע ת המסלול בכיוון ההפוך למתואר כאן.

• ביציאה מן התחנה פונים ימינה לסמ"ש אדום
  • קטע זה הוא דרך עפר במגמת עליה מתונה כ- 6.5 ק"מ.
  • הפרשי הגובה בין תחילת הקטע וסופו הם כ-350 מ'.
  • סוף המסלול האדום מגיע כמעט עד כביש מס'1 , קצת לפני מחלף שורש. כאן פונים שמאלה למסלול השחור.
  • ירידה מהירה כ- 2.5 ק"מ עד שמגיעים לפיצול למסלול הירוק ופונים ימינה עדיין במגמת ירידה.
  • ליד תחנת שאיבה של מקורות יש מקום מוצל עם שולחן פיקניק להפסקת קפה.
  • לאחר כ- 3 ק"מ בסמ"ש הירוק יש פניה חדה ימינה ולמעלה למסלול הכחול.
  • עליה טכנית ברמה בינונית/קשה כ- 400 מטר.
  • בסוף העליה פונים שמאלה לסמ"ש האדום ומתחילים לדווש בעליה טכנית עם מדרגות לאורך כ- 1 ק"מ.
  • בסוף העליה פונים שמאלה ליד עמוד הסימון של קק"ל וממשיכים לרדת לאורך החורשה כ- 2 ק"מ עד שפוגשים את הסמ"ש השחור ופונים שמאלה.
  • ממשיכים עם המסלול השחור בחזרה לתחנת דלק.
ירושלים והסביבה איזור
שער הגיא מקום
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

גן לאומי הרי יהודה
מסלול נהדר! מאת: ערן
בתאריך: 15/11/2008   שעה: 18:26
נוף נהדר, יער יפה ופסטורלי מסביב, ובדרך יש קטעים במגוון רמות אבל לא יותר מבינוני (מלבד הטיפוס בכחול והאדום באמצע).

אין שום בעייה לעשות אותו בכיוון המקורי, בניגוד לחלק מהתגובות. אמנם העליות של ה 400 מטר כחול והאדום שאחריו קשות מאוד לרכיבה, אבל זה קטע קצר, וחוץ מזה בכיוון ההפוך גם תגיעו לעליה ארוכה ומתישה במסלול השחור עד לצומת שורש.

כמובן שאפשר גם לעשות אותו בכיוון ההפוך בכיף.

תיקון קל (גם לתגובה של טל...), בסוף ה 400 מטר כחול (בכיוון המקורי) קחו ימינה ולא שמאלה

אכן להפוך כיוון מאת: אסף
בתאריך: 2/9/2006   שעה: 16:42
עם כל הכבוד ללמגיש מסלול, לדעתי על מנהל הפורום לעבור על המסלולים ולעדכנן כראוי. גם אנחנו עשינו את המסלול בכיוון השני ומטורף מי שעושה אותו כפי שהגדירו אותו אלה שהוסיפו אותו לרשימה. מכל הסיבות שבעולם צריך לעשות אותו הפוך.

לכל עלייה יש ירידה...... מאת: טל
בתאריך: 29/4/2006   שעה: 18:41
הציון הוא שלושה הרים
עשינו את המסלול מהכיוון ההפוך בהמלצת החברים .... קודם כל יש טעות בתיאור דרך, בסוף העלייה של ה400 מטר כחול צריך לפנות שמאלה ולא ימינה, דבר שני העלייה של ה400 מטר שמתוארת כטכנית בינונית היא קשה מאוד וטכנית מאוד. דבר שלישי מסלול מעולה העליות קשות בשני הכיוונים ככה שמי שחושב שהכיוון ההפוך הוא קל, הוא טועה... בכל מקרה בכיוון ההפוך יש עליה רצופה של כ 10 ק"מ .... בהצלחה

יופי מאת: חגי ז
בתאריך: 12/3/2004   שעה: 18:16
הציון הוא שלושה הרים
מסלול חמוד מאוד, כדאי לעקוב אחרי ההמלצה ולרכוב במסלול ההפוך , להשאיר את הירידה לסוף, כשכבר תשושים

להפוך כיוון! מאת: דניאל
בתאריך: 3/1/2004   שעה: 21:59
המסלול יפהפה ואכן סוחט בעליה. אני עשיתי אותו בכיוון ההפוך: שער הגיא - עליה בערוץ נחל האיילון (ירוק) מעבר לכחול עד מחלף שורש - ירידה באדום על כתף שלוחת המשלטים עד שער הגיא.
שני יתרונות: העליה ארוכה אך מתונה יותר ו-אפשר ממש ליהנות מהנוף עוצר הנשימה בירידה מעל שער הגיא.

גן לאומי הרי יהודה מאת: נתי ג.
בתאריך: 20/10/2003   שעה: 10:23
מסלול מדהים. כותרת בינוני מטעה פחות בגלל העלייה הראשונה שבהחלט דורשת כושר טוב אבל העליות בסיום קשות הרבה יותר (דרדרת) ודורשות גם טכניקה. הירידות והנוף כמו גם העליות שוות הכל. מומלץ! בעיקר לאלה שאוהבים לחזור הבייתה מוקדם.

משפחה עם ילדים על אופנים מאת: איילת שניאור
בתאריך: 18/10/2003   שעה: 18:28
הציון הוא שלושה הרים
יצאנו לדרך 3 מבוגרים שקצת בכושר וארבעה ילדים מגיל 7 - 12.
המסלול קשה מאוד במיוחד בחלק של 6.5 ק"מ ראשונים. הכל עליה חדה ובכלל לא מתונה לא ראינו מתינות.
אחרי 4 ק"מ מצאנו קיצור למזלנו.
ופנינו למסלול הירוק ומשם המשכנו רק במסלול הירוק בחזרה לאוטו. למזלנו זה היה החלק המלהיב של הטיול מומלץ מאוד לעלות עם הרכב ולרדת באופנים ירידה מדהימה.
או לצאת לטיול הפוך לפנות במקום ימינה בתחנת הדלק שמאלה למסלול הירוק, לעלות עד הפרק ולחזור בחזרה לאוטו לאחר הפיקניק. זה מסלול של 16 ק"מ נחמדים.