הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טור אישי
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

רוכבי העילית - הפנים שמתחת לקסדה והאנשים שמאחורי השמות המובילים
מאת:  אלונה גלבוע לאתר של אלונה גלבוע
28/12/2002, 00:33

                

   
עשרה דברים שלא ידעתם על ניל :

1. בן 33
2. יליד לונדון
3. בגיל 27 עלה לארץ
4. הוא לא יהודי
5. כל המשפחה שלו נשארה באנגליה בזמן שהוא לבד בחר בארצנו הקטנטונת
6. היה נשוי פעם
7. יש לו חברה בשם טל שמגיעה לעודד אותו כל תחרות.
8. חובב מוזיקה ובע"ח. בעבר היה נגן גיטרה בס בלהקה בלונדון.
9. הוא פותח בימים אלה ממש חנות אופנים מרהיבה בהרצליה-פיתוח.
10. היה אלוף הארץ לפני שנתיים.


את ניל פגשתי לראשונה לראיון בבית קפה בת"א בתחילת נובמבר. בפעם השניה, להמשך הראיון איתו נפגשנו בחנות החדשה שהוא פותח עכשיו בהרצליה. ניל הוא בחור שתקן, אולי קצת מופנם או ביישן, מדבר בשקט, מאוד רציני וסה"כ לא מאוד מתלהב לדבר על עצמו ולתרום על דעת עצמו - פרטים אישיים, מלבד מה שנשאל.
ניל מציג את עצמו בצניעות רבה כ"רוכב חובב" בלבד ונראה כאילו כל ההצלחות וההישגים שלו "נדבקים" אליו במקרה, בלי שממש התכוון לכך... :-)
ניל הוא בחור אדיב, נעים ומנומס שנעים מאוד להימצא בחברתו ולשוחח איתו.

ניל אובראיין
ניל אובראיין

שלום ניל. אני מכירה אותך בערך מתחילת דרכי בתחום אבל משך תקופה ארוכה הכרתי רק את "ההילה" שלך כרוכב המוביל בארץ או לפחות בצמרת הרוכבים הטובים בארץ. בעצם אני (ולא רק אני) לא יודעת עליך כלום. ספר לי קצת על עצמך: בן כמה אתה, מצב משפחתי, מתי עלית לארץ, מאיפה, וכד'?...
אני בן 33 יליד לונדון. לארץ הגעתי פעם ראשונה, לביקור בגיל 21 . בשנת 96 בחרתי לעלות לארץ והגעתי לקיבוץ נצר סירני. בגיל 25-27 הייתי נשוי לישראלית והיום חי עם חברתי טל (גם רוכבת ואנחנו רוכבים יחד). יש לי שתי אחיות בת 26 ו 23 וכל המשפחה שלי חיה באנגליה.

אז מה גרם לך לעזוב את המשפחה והמולדת ולהגיע כאן לארץ?
רציתי לראות משהו שונה. הייתי הרבה באירופה אבל אני אוהב את המזג אוויר פה.

לא ממש ברור לי. או קי באת לכאן לראות משהו שונה... אבל מה גורם לך להישאר פה? בכל זאת המצב הפוליטי-בטחוני פה לא משהו ויותר מזה – כל המשפחה שלך נשארה שם באנגליה...?
(צוחק) שאלה טובה. אני לא אוהב לקום בבוקר ליום סגריר (כמו ש 90% הבקרים בלונדון), חייב להתעורר עם שמש מחייכת.

או קי. תירוץ סביר, את זה אני יכולה להבין. איך התחלת עם רכיבת אופנים? איך התגלגלת לזה?
בגיל 27 גרתי בראשון והייתי רוכב לעבודה במוסך חקלאי בנס ציונה. היו לי אז אופני בסידן . עם הזמן, התחלתי לטייל בשבת עם חברים באזור לטרון – טיולים רכובים ואחרי חודש האופניים התפרקו.
אלה היו הצעדים הראשונים שלי בספורט כי לפני כן מעולם לא עסקתי בספורט.
אחרי שהאופניים התפרקו, קניתי הארו ב 1500 ₪ עם בולם סופסוף ואז עברתי לטיולים יותר אתגריים ורציניים.

ומתי התחלת להתחרות?
יום אחד ההורים באו לארץ לביקור ואותו זמן הייתה תחרות באל רום, זינוק אחד. הלכתי להשתתף והגעתי מקום שלישי בגיל ומקום 15 כללי ומאז נדלקתי על העניין. אז התחילו בי הרהורים על המשך ה"קריירה" בתחום.
אח"כ הגיעה התחרות השנייה – תחרות הליגה שהייתה בהזורע והגעתי מקום 8 ! זו הייתה קפיצת מדרגה בשבילי וחתיכת הישג (גיל 28 ).
אח"כ הייתה אליפות ישראל והגעתי מקום שלישי ואז הבנתי שזה היעוד שלי והחלפתי את האופניים "לגרי פישר". מאז התחלתי לקרוא על תזונה ואימונים והתחלתי להתאמן.

והיום, מה מהווים עבורך האופניים? מה מיחד את הספורט הזה בעיניך?
אני אוהב את השילוב של הטבע והספורט. בגלל זה לא מדליק אותי אופני כביש...

יש לך תחביבים נוספים?
מוזיקה. באנגליה ניגנתי על גיטרה בס בלהקה. כרגע אני לא מנגן כי אין לי זמן אבל בטוח שיום אחד אחזור לזה...

מהם ההישגים הבולטים שלך עד היום?
אליפות הארץ 2000 – מקום ראשון. שנת 2000 הייתה השנה שלי! (מחייך בנוסטלגיה...)
שני ניצחונות בטורקיה בתחרות בינלאומית
ומקום שני בליגה לפני שנתיים (הליגה קיימת רק 3 שנים). אלה עיקר ההישגים שלי.

כמה גביעים יש לך בבית?
בין 50 ל 60.
מה הם היעדים שלך?
לנצח את הליגה השנה. תחרויות בחו"ל לא מעניינות אותי. ובמסגרת היעדים הקרובים, אני יכול כבר לגלות: אני עומד לפתוח חנות בהרצליה פיתוח רח' יד חרוצים יחד עם קבוצת משקיעים רוכבי אופניים. אנחנו נייבא אופנים מתוצרת K2 = חברה אמריקאית , תוצרת טייוואן, עוד אופניים צ'כיים ועוד כל מיני דברים אחרים. בשאיפה לחנוך את החנות בתחילת ינואר אפילו ב 1.1.2003 .

יש מישהו שהוא רוכב מוערך/מוערץ בעיניך?
מאוד מעריך את אילן אידלסון. ההישגים שלו מרשימים בזכות זה שהוא גם עובד וגם מנהל חיים רגילים. המדהים אצלו – שהוא בלתי צפוי! יכול למצוא אותו, במהלך תחרות, בהקפה הראשונה במקום 20 ובסוף יגיע ראשון! התכנון והמחשבה שלו מדהימים בעייני. הוא לא שוויצר והוא בחור מאוד נעים.

יש פירגון לדעתך ב"עילית"?
יש הרבה פירגון בקרב רוכבי העילית, יחסים די יפים.

איך מתנהלים האימונים שלך?
בסה"כ אין לי שום תוכנית אימונים סדירה, אני רואה עצמי כ"מקצוען-חובב". יש שבועות שאני רוכב רק על טריינר.למשל - שבוע לפני אליפות הארץ לא רכבתי בכלל (פשוט לא היה לי זמן). היעד העיקרי שלי זה ליהנות מהרכיבה. אני אעדיף לוותר על אימון בעבור טיול רכיבה בעיקר אם זה למדבר.הכי אוהב טיולי מדבר. לרכוב רצוף 100 ק"מ במדבר…
למרות זאת, אני משתדל לרכוב 3 פעמים בשבוע ובשבת משתדל לעשות אימון נפח 4-5 שעות.
רכבתי שנה עם נמרוד דובינסקי, שנה עם הקבוצה בחולון של שלום דביר אבל אני חושב שאימון רציני באופני הרים אפשר לעשות רק לבד.

עכשיו למשל – יש כמה ימי גשם רצופים לא סימפטיים, מה אתה עושה?
אין לי בעיה לרכוב בגשם. אני הכי אוהב לרכוב ביער כשיורד גשם והמים מטפטפים מהעצים… אחרי הכל זה רק גשם, לא גשם קר כמו באירופה שם יש 3 מעלות ביום גשום…
לעומת זאת, זכורה לי התחרות באיטליה שהשתתפתי בה (באזור החוף הצפון מערבי) ובמהלכה ירד גשם ושלג… זה היה נורא!! היה כ"כ נורא שהפסקתי את התחרות באמצע. יותר מ 50% מהמשתתפים הפסיקו במהלך התחרות.

האם הייתה לך איזו שהיא "הארה" במהלך הקריירה שלך, האימונים, שתרמה לך בקידום?
הנסיעה לתחרות בחו"ל פעם ראשונה (בקפריסין). פעם ראשונה שהבנתי מה זה XC אמיתי, התרשמתי מאוד מהרמה והעוצמה של רוכבים מקצוענים מחו"ל וזה נתן לי המון מוטיבציה ואנרגיה להשתפר מבחינת כושר וטכניקה. זה מאוד "פתח לי את העיניים".

מה השתנה אצלך ברגע שהתחלת לרכוב באופן רציני ותחרותי?
אני משתדל להקפיד על אורח חיים ספורטיבי אבל לא באדיקות יתר. פעם אהבתי מאוד לאכול היום אני כבר מאוד לא אכלן... הפסקתי לעשן והפסקתי לשתות אלכוהול וגם איבדתי 20 קילו משך שנות הרכיבה שלי. בנוסף, מאז הרכיבה יש לי המון חברים חדשים, אנשים מאוד נחמדים.
התחלתי לעשות גם דואטלונים קצת ואהבתי את זה...

אתה נהנה מהשתתפות בתחרויות?
בהחלט. אני נהנה אבל רק אם אני מגיע מוכן.

באיזה ארצות כבר השתתפת בתחרויות ואיפה הכי אהבת?
הייתי בטורקיה, קפריסין ואיטליה והכי אהבתי את טורקיה כי האזור בו נערכים התחרויות – קאפדוקיה – אזור יפהפה.

שאלה שמסקרנת אותי אישית: על מה אתה חושב במהלך תחרות שמורכבת ממספר הקפות. מה עובר לך בראש משך שעה וחצי-שעתיים של רכיבה על המסלול בהקפות חוזרות. אתה סופר את ההקפות בלב? סופר את הק"מ שנשארו לסיום הקפה? משהו אחר?....
לא. אני לא סופר את ההקפות – זה לא מעניין אותי. המטרה היא להתקדם במידה ואתה לא ראשון ואם אתה ראשון – להמשיך להחזיק במקום הזה.
בעיקר יש הרבה מאוד שקט פנימי כשאני מתחרה, מעין ניתוק כזה... ואני משתדל להתמודד עם מה שיש.
יחד עם זאת, תחרות מורכבת מהרבה מאוד "אסטרטגיה" שהרוכב בונה לעצמו במהלכה כדי להגיע לניצחון. הקפה ראשונה – זו "בדיקת מצב" עבורי. אני בוחן את עצמי מול המתחרים שלי, בוחן את השטח וכד'. בניגוד לרכיבת כביש – בתחרות כביש אתה לרוב רואה את כל המתחרים שלפניך – עד רחוק מאוד קדימה ואז קל לתכנן את האסטרטגיה (-להחליט להיצמד אליהם, לעקוף אותם וכד'...). בתחרות הרים, אחרי כל פיתול קטן או גבעה – הם נסתרים והתחושה היא שאתה לבד על המסלול, רק אתה עם עצמך וכאן צריך לתכננן את האסטרטגיה בצורה נכונה.
בהקפה השנייה – אני מרוכז בניסיון לברוח או לשרוד. פה אני מתחיל לבנות את האסטרטגיה להמשך התחרות. רוכב תחרותי מקצועי צריך לדעת מה ה"חוליה" החזקה אצלו (למשל: רכיבה טכנית, עליה, רכיבת מישור מהירה וכד'), לכן גם מאוד חשוב להכיר את המתחרים שלך כדי לדעת מה החוליה החזקה אצלם – פרט חשוב לבניית האסטרטגיה.

ניל, רוכב מצליח, כמוך למשל, מה מידת ההשפעה שיש לרמת האופניים בהצלחה כזאת?
הייתי אומר שזה 90% הרוכב והשאר –האופניים. ניצחון והצלחה תלויים בהמון משתנים אחרים: ביום, בתנאי השטח, מזג האוויר וכד'. את יודעת – יש ימים שאתה לא מתחבר לאופניים ועדיף לו נשארת בבית. רוכב חייב קודם כל לאהוב מאוד את האופניים שלו כדי שיוכל להפיק מהם את הטוב ביותר ב"עבודת צוות" ושיתוף פעולה. לכן אפילו הצבע של האופנים עלול לקבוע את יכולת הרכיבה שלך! אם אתה רוכב על אופנים שאתה לא אוהב את הצבע שלהם - זה פוגע ביכולת שלך. אופנים זה הרבה יותר מ"סתם חפץ". רוכב רציני משקיע בהם המון מחשבה לפני שהוא בוחר אותם. אם אין אהבה אבסולוטית של הרוכב לאופנים שלו – זה לא יעבוד! הוא לא ינצח!

על מה אתה רוכב?
MORATI ז"ק, שלדת טיטניום אופנים תוצרת צ'כיה. הנבחרת הצ'כית רוכבת עליהם. כשהייתי בתחרות בקפריסין ראיתי אותם לראשונה עם הנבחרת הצ'כית ומאוד התלהבתי, אז עכשיו אנחנו (=החנות) מייבאים אותם.

על איזה הכנות לפני תחרות אתה מקפיד?
חשוב מאוד – בודק כל בורג וכל חוליה באופנים! מנקה היטב שהכל יהיה בסדר. פחות מקפיד על הכנה גופנית...

אתה מתרגש לפני תחרויות?
לפעמים. לא כל תחרות, רק תחרויות חשובות במיוחד.

מה יגרום לך לא להגיע לתחרויות?
פציעה, בעיות בריאות.

יש לך ספונסר?
כן: R.S. SPORT (=חנות האופנים החדשה שנפתחת בימים אלה בהרצליה-פיתוח שניל הוא המנהל הטכני של החנות = "רוכב הבית") לפני כן מצמן היו הספונסרים שלי משך שנה. לפני כן – קנונדייל (גם משך שנה). הבולמים שלי הם "ספינסור" של רם גולומביק (מ"ציר מרכזי") – במהלך כל הקריירה. תמיכה לא פורמאלית אבל חברית. רם מאוד עזר לי כבר מההתחלה. בכלל, רם היה "מקפצה" ו"נקודת זינוק" של הרבה מאוד רוכבים בארץ! חוץ מזה – רודי פרוג'קט נותנים לי משקפיים ו"פולאר" = שעון דופק.

יש לך איזו אמונה תפלה או קמע שאתה משתמש בהם לתחרויות?
– אין

איך טל - החברה, מפרגנת? מגיעה לעודד אותך בתחרויות?
בהחלט. טל מגיעה כמעט לכל תחרות וגם חברים שלי שהם לא מתחום האופניים מאוד מפרגנים ומגיעים לעודד בתחרויות.

היו לך נפילות קריטיות בתחרויות? אני זוכרת את הנפילה הבלתי נשכחת שלך בהיי-פולס כפר סאלד שנה שעברה, מה היה שם בדיוק?
אכן. תחרות ה"היי-פולס" בכפר סאלד הייתה גם אליפות הארץ 2001 . אני לא בדיוק זוכר איך נפלתי אבל רגע אחד הייתי על האופניים ורגע שני אני מוצא עצמי שוכב עם ברך מדממת בשיחים. זה היה במהלך ירידה, כנראה הייתי תשוש ולא מרוכז ונתקעתי באבן שהעיפה אותי.
שכבתי שם שעה עד שהגיע אמבולנס לחלץ אותי ומרוב כאבים איבדתי את ההכרה לחצי שעה בערך. אושפזתי שבוע בבית חולים ואח"כ חודשיים הייתי מנוטרל. בבית החולים אבחנו אצלי מכה מאוד חזקה בגיד בברך שהתפתחה לדלקת חמורה (עד עכשיו). זה כואב בעיקר במנוחה ומפסיק לכאוב במהלך עבודה (-זה סימן היכר לדלקת ).

והיו עוד פציעות חמורות או יותר מזו?
לא, זו הפציעה הכי חמורה שהייתה לי.

איך העברת את התקופה הזאת שהיית פצוע ואיך הרגשת במהלכה?
החודש הראשון היה מאוד קשה.לא יכולתי ללכת, לא לשבת רק לשכב על הגב.

זכור לי שפגשתי אותך בתחרות בערד (שנה שעברה) וזו הייתה התחרות הראשונה שלך לאחר הפציעה. אם אני לא טועה, הגעת שם למקום הראשון, אני זוכרת נכון?...
אכן. 3 חודשים אחרי הפציעה התחרתי בערד והגעתי למקום הראשון.

וואוו, זה מדהים! איך אתה מסביר את זה?
(צוחק) לא יודע... אבל זו תופעה ידועה שספורטאים חוזרים הרבה יותר חזקים אחרי פציעות. טוענים שבמהלך פציעה כשאתה מנוטרל אתה צובר הרבה מאוד "רעב פסיכולוגי" לצורך להתחרות ולנצח – מה שנותן לספורטאי המון אנרגיה וכוחות.

אתה יכול לתרום לנו איזה "טיפ" למי שרוצה להגיע להיות רוכב "עילית"?
להתייעץ עם מאמנים כמו גם בנושא התזונה. לכל אחד יש מה שטוב ומתאים לו. אתה נקודת הייחוס ולא אחרים! לא להשוות את עצמך לאחרים. הכי חשוב – ליהנות. אם לא תהנה – זה לא שווה.

מה החוויות הכי נעימות שיש לך וזכורות לך מרכיבה?
החוויה הכי גדולה שזכורה לי זה התחרות הראשונה בחו"ל. אחרי שאתה רוכב ומכיר רק את הרוכבים בארץ... פתאום אתה נפגש עם מקצוענים אמיתיים בחו"ל וזה "פתח לי צוהר" לעולם הרכיבה האמיתי. סיימתי במקום שלישי מבין הישראלים.
הייתה עוד תחרות בטורקיה – טור של 3 ימים וניצחתי בקטגוריה.
בארץ – כל רכיבה במדבר היא חוויה מדהימה עבורי.

ומה הייתה האכזבה הכי גדולה שלך בקריירה עד היום?
הנפילה בהיי פולס. הייתי רביעי או חמישי והנפילה הייתה בדיוק בחצי הדרך. באמצע התחרות.

חשבת על תאריך יעד או סיטואציה בעתיד שתחליט לפרוש מהרכיבה?
לעולם לא! אלא אם כן הגוף יגיד לי לפרוש.
את יודעת מה?... בעצם, גם ברגע שיהיו לי ילדים וזה יפריע – אסכים לוותר ולהפסיק.

תגיד, ניל, כשהיית ילד ושאלו אותך: מה תרצה להיות כשתהיה גדול… בטח לא חשבת על רוכב אופנים. מה היה הכיוון שלך אז?
ממממ…לא הייתה לי החלטה חד-משמעית. אבל בתור ילד מאוד אהבתי טבע וחיות-בר. חשבתי בכיוון הזה… החלום שלי היה משהו בסגנון לחיות בקניה, באפריקה ולטפל בחיות בר…

מה לדעתך צריך לשנות בתחום הרכיבה בארץ?
לא אוהב שמזלזלים ברוכבים על הכביש. אנחנו "עולם שלישי" בעניין הזה של התייחסות נהגים בכבישים לרוכבים. אין פה בארץ תרבות של ספורט ואופני הרים...
בנוסף, אופנים זה ספורט מאוד תובעני מבחינת זמן וכסף. גם הצבא לוקח את הזמן הכי טוב שלך!...
בנוסף, אין שום סיכוי לעשות פה הכנות לתחרויות בחו"ל בשביל להגיע מוכנים ברמה סבירה לתחרויות בחו"ל צריך להיות עונה שלמה שם.

מה דעתך על פעילות האיגוד בתחום?
האנשים באיגוד מאוד משקיעים מזמנם ומעצמם כמו יוני ירום וקוקי, אבא של דור דבירי – יש לו חברה לעבודות עפר ומחשבונו הפרטי בנה מסלול קריטריום בדרייב אין בת"א = ראוי במיוחד להערכה. כמובן שיש גם את כל אותם אנשים רבים אחרים שפועלים מסביב לארגון תחרויות ועובדים בהתנדבות או "כמעט" בהתנדבות(– שופטים למשל) שאני חייב לציין אותם פה לשבח על פועלם זה!

לסיום ניל, יש לך איזה שהוא מסר שהיית רוצה להעביר לציבור הרוכבים?
כן. חשוב בעייני, לרוכב תחרותי - שידע שלפרגן ולהפסיד כמו שאתה מנצח! - זה הכי חשוב. הרוכב עושה את הניצחון ולא האופנים!
וחוצמיזה אני רוצה למסור תודה רבה לכל החברים שעזרו לי ותמכו בי עד היום לאורך כל הדרך. אל תפסיקו עם זה! :-) (מחייך)

תודה ניל שהקדשת לי מזמנך, שמחתי להכיר סוף סוף את האדם שמאחורי השם וה"אגדה" אני בטוחה שגם הרוכבים-הקוראים ישמחו להכיר אותך קצת יותר, עכשיו, לאחר שיקראו את הראיון הזה איתך.
בהצלחה בהמשך הדרך.
 
 רוכבים למען סוסו...
<font color=red>רוכבים למען סוסו</font> ארוע ענק להתרמת כספים, ביום שבת הקרוב 21/12 שיערך בישוב צורית שבגליל התחתון למען חבר לרכיבה להמשך
 אפוקליפסה מחר...
אפוקליפסה מחר שבועיים מילואים ברמאללה, האם הם יוכלו לדכא את הכושר ? להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלונה גלבוע...
 לתצוגת פורום
ניל אובראיין
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 4/1/2003 :12:39 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  moty shalev עם תוכן  עבודה מעולה אלונה.
 30/12/2002 :14:30 משתמש אנונימי  איתי עם תוכן  למה עילית?
 30/12/2002 :13:06 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  moshe mor עם תוכן  כתבה טובה!
 29/12/2002 :22:45 משתמש אנונימי  שומר חוק עם תוכן  הכתבה על החנות או על ניל
 30/12/2002 :01:09 משתמש אנונימי  אלונה עם תוכן  זהירות טרול! תרצה שנתייחס אליך - תזדהה קודם
 29/12/2002 :22:48 משתמש אנונימי  שומר חוק עם תוכן  המילה חנות מופיעה 7 פעמים
 30/12/2002 :01:01 משתמש אנונימי  בני עם תוכן  בד"כ הייתי מצדיק אותך. אבל עצם העובדה ש...
 29/12/2002 :23:24 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  elad פ עם תוכן  שומר חוק ? מי הכתיר אותך ?
 29/12/2002 :17:47 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דרור סופר עם תוכן  הלו גברת ,
 29/12/2002 :15:09 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  רן מרגליות עם תוכן  ניל התותח!!!
 29/12/2002 :16:56 משתמש אנונימי  אלונה עם תוכן   רן....
 29/12/2002 :10:33 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  elad פ עם תוכן  אלונה חמודה - שוב, כתבה מעניינת וחשובה
 29/12/2002 :16:51 משתמש אנונימי  אלונה עם תוכן  חחח.. )) אהבתי את זה! אבל זה לא היה במקרה...
 16/2/2003 :00:06 משתמש אנונימי  בוריס...זה הג´ינג´י עם תוכן  אלונההההההה....אחלה כתבה....וטעות בציטוט
 28/12/2002 :23:11 משתמש אנונימי  בני עם תוכן  אחלה כתבה כרגיל...
 29/12/2002 :00:04 משתמש אנונימי  אלונה עם תוכן  מהפורום???...
 29/12/2002 :16:16 משתמש אנונימי  עדו מזור עם תוכן  אוהבים אותך הרבה!!
 29/12/2002 :11:58 משתמש אנונימי  בני עם תוכן  אז צרפי עצמך ככוח רענן ומיקצועי . . .
 29/12/2002 :07:43 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Palmer 1 עם תוכן  אלונה , כל הכבוד........העם איתך.
 28/12/2002 :18:06 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אורי רימון ללא תוכן  באמת מעניין סופסוף לקרוא על האדם שמאחורי האגדה...
 28/12/2002 :15:55 משתמש אנונימי  בועז ארובס עם תוכן  תותח על ניל אובריאן!!
 28/12/2002 :10:34 משתמש אנונימי  דן@שמשון*ברגשטיין ללא תוכן  כרגיל,, אחלה כתבה כל הכבוד לאלונה


[ ]
לפרסום זה יש: 22 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 42    דרוג כללי: 4.28

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות