הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור ספורט ותזונה
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

תום בונן, הספרינטר המוכשר מבלגיה עשה זאת שוב, לאחר 212 ק''מ מישוריים למדיי בשלב ה 3 בטור נראה שלבונן אין מתחרים, כאשר הוא מנצח בספרינט בהפרש של ''אופניים''. (מרחק מהרוכב השני על קו הסיום). שני מתחריו העיקריים: רובי מקיווין וסטיוארט אוגריידי היו עסוקים בהחלפת מהלומות ב 70 קמ''ש באותו רגע שהבלגי חצה את קו הסיום. מקיווין, עקב כך שדחף בעזרת מכות ראש את אוגריידי – נפסל והורד למקום ה 186 במקצה זה (הוא לא איבד זמן, אבל איבד ניקוד יקר בתחרות על השגת החולצה הירוקה – חולצת המאיץ המצטיין).
קרדיט: http://www.velonews.com
הועלה על-ידי: 
אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
5/7/2005, 13:53

                

   

 כיצד מתאמנים להיות ספרינטר ? 
לפני שמתחילים להתאמן כספרינטר, צריך להיוולד כזה.
וזאת בשתי תכונות: פיזיולוגית ומנטאלית.
הראשונה – פיזיולוגית.
הרוכב צריך להיות בעל סיבי שריר מהירים, אלה הם סיבי השריר הלבנים.
סיבים לבנים- סיבים אלו מכונים גם ה"סיבים שמתכווצים מהר" וזאת בשל יכולתם להגיב מהר וחזק לפקודת כיווץ של המוח. סיבים אלו מאפיינים את הספורטאים המתאמנים בתחומי הספורט של הכוח מתפרץ, מפתחי גוף, מרימי משקולות ועוד. הסיבים הלבנים גדולים יחסית בנפחם ולכן עבודה נכונה תגרום לגדילה מהירה בנפח השריר.
סיבים אדומים- הסיבים האדומים מתאפיינים בכמות גובהה של מיטוכונדריות ויכולת גבוהה בתחום מאמציי הסבולת. הסיבים הללו דקים יחסית אך גם הם זקוקים לאספקה מתאימה של חלבונים על מנת להתפתח ולשמור על  תפקודם התקין.
כך שספרינטר מבחינה פיזיולוגית צריך להיוולד עם סיבי שריר לבנים (וכמובן, לפתח אותם בהמשך).

מקיווין (לא) מחפש סימפטיה על כתפו של אוגריידי בעלייה לספרינט
מקיווין (לא) מחפש סימפטיה על כתפו של אוגריידי בעלייה לספרינט

 האם ספרינטר יכול לנצח את הדירוג הכללי בטור דה פרנס ?  
האם ספרינטר יכול לנצח את הדירוג הכללי בטור דה פרנס ?
אני לא מתיימר להיות "מילון טור דה פראנס" אבל נדמה לי שהיה רוכב טור שזכה גם בחולצה הירוקה (מאיץ מצטיין) וגם בחולצה הצהובה (הדירוג הכללי). באופן כללי כיום, יותר מבעבר, קשה לייצר רוכב "שיבזבז" את כוחו בספרינטים, בעיקר בשלבים הראשונים ויסכן את עצמו בפציעה במאוץ רב משתתפים... ולאחר מכן יתמודד מול טובי המטפסים בהרים. (לשאלה – האם תום בונן יכול להתחרות על הדירוג הכללי ? אולי הוא יכול, אבל אימונים כאלה כנראה ויפגעו ביכולותיו כספרינטר)
הצד המנטאלי של הספרינטר מאופיין בעיקר אצל רוכבי ספרינט כמו רובי מקיוון, רוכב אוסטרלי אגרסיבי מאוד שהתחיל את קריירת הרכיבה שלו בתור רוכב BMX. אגרסיביות ואומץ, במהירות של 70 קמ"ש ומעלה היא דבר חשוב ביותר, כאשר עולים לספרינט רב משתתפים.
כיצד ניתן לאמן זאת ? באופן פחות בטוח – מבצעים אימוני ספרינטים – תרתי משמע – מיאוץ של 100-200 מטר עד לקו סיום נראה לעין. בצורה יותר בטוחה עושים זאת על הדשא, שם במידה ויש נפילה, היא פחות קריטית (למרות שצריך להיזהר גם שם). דרך אגב, אריק זאבל מבצע אימוני ספרינטים    לאחר שסיים אימון של 200 ק"מ...
(כדי לנצח בספרינט מרוץ של 200 ק"מ, צריך קודם כל לסיים 199.5 ק"מ)


 כדי לאמן ספרינטר מבחינה פיזיולוגית-אימונית, אנו צריכים לפתח שתי יכולות עיקריות : 

כוח מתפרץ ומהירות רגליים.
אימוני כוח וכוח מתפרץ ניתן לפתח בחדר כוח, או/ו ברכיבה (אימוני כוח על האופניים).
אימוני מהירות רגליים – אימוני סל"ד גבוה, בשילוב אימוני מהירות באופן כללי (כדי לצאת לספרינט של 70 קמ"ש צריך גם לדעת 'לשייט' במהירות של 50-60 קמ"ש).

שורה תחתונה : אם נולדת להיות ספרינטר – יופי. אם לא – לא נורא, כנראה והרווחת יכולות אחרות לא פחות טובות.
ואפילו תום בונן עצמו מעדיף לפעמים לנצח מרוץ בבריחה ולא בספרינט...

קרדיט - http://www.velonews.com

אלעד פלטין - מאמן קבוצת הרכיבה : סיטי סייקלינג מודיעין www.picme.co.il

 

 

 



קרדיט: http://www.velonews.com
 
 הרגלי שתייה בתחרות ובאימון...
הרגלי שתייה בתחרות ובאימון במהלך פעילות גופנית מאומצת (אימון חזק או מרוץ), כל ירידה של 2% במשקל הגוף בנוזלים תביא לירידה של 6% ביכולת הגופנית. ירידה של 5% במשקל הגוף בנוזלים משמעה התייבשות (קרי: 3.5 ק''ג נוזלים לאדם שמשקלו 70 ק''ג). במצ להמשך
 אימון בעזרת מד דופק - המדד להצלחה...
אימון בעזרת מד דופק - המדד להצלחה העומס המופעל על שריר הלב נותן אינדיקציה מצוינת למאמץ הכללי שגופינו מבצע, כך שהמדד הפשוט ביותר להערכת העומס בפעילות גופנית-אירובית הוא דופק. אימון אירובי הוא כל ענף ספורט שעיקר היכולת בו תלויה ביכולת לב-ריאה! ( להמשך


לפורום ספורט ותזונה
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
שני אוסטרלים רבים... הבלגי לוקח (טור דה פראנס 2005 שלב 3)
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 6/7/2005 :20:52 משתמש אנונימי  ניב ללא תוכן  למה אף אחד לא מגיב
 6/7/2005 :20:53 משתמש אנונימי  ניר אוחיון ללא תוכן  אחלה כתבה


[ ]
לפרסום זה יש: 2 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 29    דרוג כללי: 3.96

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2021