במהלך טיול החו"ל הרגשתי שהבולם האחורי שלי הולך ושוקע. זה קרה ביום השלישי לטיול. בהתחלה חשבתי שאולי ברח אוויר מהבולם אבל בבדיקה מצאתי כי לחץ האוויר מתאים לדרוש. הבולם הלך ושקע עד שנסגר לגמרי. כתוצאה מכך התיישב המעביר הקדמי על השלדה ולא יכותי להוריד לפלטה הקטנה. כמו כן כל השלדה שקעה והיתה סכנה של התנגשות הפדל באבן.
סיימתי את יום הרכיבה בזהירות גדולה כדי לא להזיק לאופניים ולבולם וכל הדרך שברתי את הראש מה עושים כדי לאפשר לי להמשיך בטיול. נותרו עוד 3 וחצי ימים והי חבל להפסיק לפני הסיום המתוכנן. בדרך עלה המוחי רעיון שמלכתחילה נשמע מטורף משהו, אבל כמו שאומרים : אם אין ציפור שיר גם העורב יחשב לזמיר.
כשהגענו לכפר לפנות ערב ביקשתי ממדריך הטיול לבדוק אפשרות למצוא מסגריה או נפחיה בכפר כדי להתקין תותב במקום הבולם. נתשובה היתה שלילית. אמרתי לו כי יש לי רעיון מסויםשאנסה ליישם, אבל אם לא ילך שידאג לי לאופניים חליפיים ואפילו יהיו הארדטייל ובלי משכך קדמי.
פרקתי את הבולם ממקומו והתקנתי במקומו מפתח פתוח סגור שהיה קצר רק במעט מאורך הבולם. את הטבעת של המפתח קבעתי בציר העליון של הבולם ואת החלק הפתוח הנחתי על הציר התחתון. כל הסידור המעניין הזה קיבל קשירה ע"י כבל של הילוכים ומתיחות סופיות לקיבוע וחיזוק ע"י אזיקונים. בגמר ההתקנה בדקתי את התפקוד ומצאתי שגם המעביר הקדמי עלה מעל לשלדה, ובא לציון גואל.
כמובן שהאופניים הפכו מאופני שיכוך מלא לאופני הארדטייל, אבל סיימתי את הטיול עד תומו על ההתקן המאולתר, כולל מספר ירידות טכניות ושיפועים נדיבים.