הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

3/16/2008 10:18:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  לצערי, נראה לי שהמצב הפוך
נושא: לצערי, נראה לי שהמצב הפוך תאריך: 3/16/2008 10:18:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

היו תקופות שביליתי מעט בחנויות אופניים. רוב האנשים שנכנסים לשם מצפים לקבל הכל בחינם, כולל החלפת חלקים שהם שברו בגלל הזנחה והתעללות באופניים, שלא לדבר על עבודת המכונאי. אתה ממש רואה את פרצופו של אדם שנדרש לשלם כסף תמורת קבלת האופניים שלו עם אותם חלקים שהיו קודם, אבל פועלים היטב. רובם ישלמו ללא ויכוח אם הוחלף חלק כלשהו, גם אם לא היה צורך אמיתי בהחלפה. בעל החנות עושה לעצמו חיים קלים - במקום להתוכח עם שלושה מתוך ארבעה לקוחות - הוא מרויח אותו דבר על מכירת חלק. ללקוח זה עולה יותר, אבל עם מחיר של חלק חדש הוא לא מתוכח.

בכל חנות שבה קניתי אופניים קיבלתי שרות שוטף לאופניים בחינם, והנחות על חלקים למשך תקופה ארוכה. גם אני מעדיף לעשות לבד, אבל כשצריך מכונאי אשלם לבעל מקצוע טוב בשמחה. ההנחה האוטומטית של ישראלים רבים - שמחיר עבודת המכונאי נכלל במחיר החלק גורמת פשוט להעלאת מחירים אוטומטית על ידי החנויות, כך שיכלול גם את העבודה. אבל ישנם טיפולים שאינם מצריכים החלפת חלקים. מי שלא רוצה לשלם על שעת מכונאי גורם לכך שהחנות תעדיף להחליף לו חלק במקום לתקן. בסך הכל זה יהיה יקר יותר, אבל הלקוח מרגיש שקיבל תמורה לכספו. זה גורם למצב שבו קשה להשיג בארץ חלפים לאביזרים שונים. למשל - ישנם כמה יבואנים שמביאים את שימאנו לארץ. שימאנו מוכרים גם חלקי חילוף, אבל אותם קשה עד בלתי אפשרי להשיג בארץ.

אני מסכים עם דרור שעליך למצוא חנות שתסמוך עליה בעניין התמחור. חנות הוגנת שתכיר אותך כלקוח המשלם את מה שנדרש ממנו ללא ויכוח, תתמחר לך בהגינות - ותגלה שאתה לא משלם יותר מאחרים, ואולי אפילו פחות. כמו בכל תחום, בעלי מקצוע טובים והגונים צריך לחפש...


חזרה לפורום