הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

5/26/2008 11:53:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  סנייקבייטס
נושא: סנייקבייטס תאריך: 5/26/2008 11:53:00 PM
מחבר/ת: איתן ברמן

דבר ראשון - אין ארוחות חינם. גם בטיובלס יש סנייקבייטס = כלומר נזק לצמיג (לפעמים נזק סופני) בעקבות מעיכת הצמיג בעומס גבוה בלחץ אויר נמוך יחסית.
נכון שכשאין פנימית צריך יותר עומס כדי להגיע לסנייקבייט, אבל זה אפשרי.

דבר ראשון - צריכים צמיג שיודע לעמוד בזה. כשאני מרכיב צמיגי DH יעודיים (טימברוולף או ווירוולף, למשל) אני משלם ביוקר בעליות, אבל מעולם לא קרה לי עדיין שהם קרסו בירידה (למרות שאני לא נוחת מגובה של יותר ממטר).
דבר שני - אם כבר פנימית - פנימית DH או FR, שהן פנימיות עבות מאוד (וכבדות), ועמידות יותר מהפשוטות. יש גם נטיה להאמין שפנימית 1.95 רגילה יכולה להספיק גם לצמיג 2.5. אפשר לנפח, אבל כמו כל בלון, היא מתוחה מאוד, והדופן דקה יותר ממה שהתכוון היצרן, והרגישות לסנייקבייטד בהתאם.
דבר שלישי - רוחב החישוק. לא סתם יש לכל רוכבי המדרונות חישוקים רחבים מאוד. דמיין לך חישוק שהוא ברוחב הצמיג - כמעט שאין מצב לצביטה של הדופן, ולא משנה מה עומק המעיכה. חישוק רחב גם ישפר את יציבות הצמיג ("קשיחות צידית"?), ומכן את האחיזה במצבים קיצוניים (פניות, נחיתות צידיות וכיו"ב).

הטיובלס משפר מעט את עמידות המערכת למעיכות, משפר את הגילגול (חשוב למי שמשתמש בצמיג בעל התנגדות גבוהה), ומקל על המשקל (משמעותי כשמשווים לפנימית DH). הוא לא עושה טוב לעמידות הצמיג בעומסים צידיים.

לאחר נסיון של 8 ערכות קנויות (הרכבתי גם אצל חברים) ולפחות 8 מאולתרות, כולל הרכבות חוזרות של חלק מהמערכות (גם הקנויות וגם המאולתרות) - אין הבדל מעשי בין ערכה קנויה למאולתרת - ובכל מקרה מדובר בקומבינה. אני רוכב עם קומבינה כזאת, ואפילו ממליץ למעוטי יכולת, אבל תמיד עדיף חישוק UST וצמיג UST. יש הבדל בעמידות הפס הקנוי ובקלות ההרכבה, אבל עם מעט נסיון אפשר להסתדר יפה מאוד עם שתיהן.
במחשבה לאחור - יכול להיות שבפעם הראשונה שהרכבתי טיובלס הייתי נכשל ללא ערכה קנויה (השתמשתי בסטאן), אבל לאחר שרכשתי נסיון אני מצליח בשני המקרים.

לגבי הנטיה לפגוע בסלעים מהצד - חברת WTB מפרסמת שתי מידות לצמיגים - רוחב הצמיג הבסיסי, ורוחב הסוליה. ישנם צמיגים שהסוליה שלהם קטנה מרוחב הצמיג והם פגיעים מאוד לפגיעות צד. ישנם כאלה שבהם הסוליה רחבה יותר מהצמיג, ומספקת הגנה גם לצדדים (הטימברוולף המפלצתי מספק 5מ"מ של הגנה מכל צד, שזה כמעט 10% מרוחב הצמיג!!). אני לא יודע איך לאבחן את זה אצל יצרנים אחרים, אבל אפשר לשים לב, במיוחד כשרואים צמיג מורכב. גם כאן חישוק רחב מועיל.

עוד טיפ קטן נגד סנייקבייטס - ישנו נוזל יעודי להכנסה בין הצמיג לפנימית, שהופך את הפנימית לחלקלקה, והיא פשוט חומקת מהצביטות באלגנטיות. אפשר לאלתר אפקט דומה עם טלק פשוט. זה בהחלט עוזר.

מקוה שעזרתי


חזרה לפורום