הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

10/1/2009 8:57:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  noamgri . עם תוכן  יש משהו בדבריך אבל...
נושא: יש משהו בדבריך אבל... תאריך: 10/1/2009 8:57:00 PM
מחבר/ת: noamgri .

בתחרויות ה XC אין רמה טכנית גבוהה כל כך. לא נתקלתי עד היום באלמנטים שש"מ יעלה וז"ק לא. על כל מקרה גם , או בעצם בעיקר, לרוכב מתחיל רצוי שירכוש את היכולת הטכנית הבסיסית לפני שהוא דוהר בשבילים. גם בתחרויות בינ"ל התנאים הטכניים לא ממש קשים, בעיקר בתחרויות מרתון, ועל כל אלמנט טכני קשה ישנו מסלול חלופי שיעקוף את האלנט על חשבון זמן. לא יקרה כלום אם כמתחרה מתחיל הבחור ירכב קצת יותר לאט על מנת לשמור על יציבות. קח לדוגמא רכיבת DH, אם רוכב יצהיר שהוא רוצה להיכנס לתחום האם תמליץ לו ישר לקנות אופני 8" או 9" כדי שיוכל לטוס את מנרה ביותר קלות ולקפוץ דרופים של 3 מטר, או שתמליץ לו להתחיל באופניים בסיסיות יותר שיאפשרו לו לעבור את המסלול ולרכוש טכניקה תוך כדי לימוד?
יצא לי לא פעם להיתקע אחרי רוכבים בתחרות שעוקפים במישור ובעליה אך איך שמגיע קטע טכני הם יורדים ודוחפים את האופניים או מתקשים לעברו. כמו שצריך ללמוד לדווש נכון, לתכנן חלוקת כוח נכונה תריך גם לתכנן נטיב ולדעת לעבור אלמנטים בסיסיים. לכן רצוי ביותר להתחיל עם ז"ק ש"יזכיר" לרוכב המתחיל איפה הוא צריך להשתפר. מה גם שרכיבה תחרותית זה לא רק לרכב הכי מהר שאתה יכול אלא גם לרכב הכי מהר שהשטח מאפשר בהתאל ליכולתו של הרוכב. על כל מקרה כרוכב על ז"ק בהווה וש"מ בעבר אם התאמת טכניקה אין עליה שהצלחתי לעלות עם ש"מ ולא מצליח לעלות היום, מה גם שאני רוכב באיזור די מדורדר ( גבעות גורל ליד באר שבע) ולאחר לימוד קל אני מצליח לא לפרפר בעליות, כי גם לז"ק כמו לש"מ יש מקבלות וצריך לדעת להתאים את הרכיבה בהתאם.

אגב, בירידות רוב הרוכבים מאטים לא בגלל חוסר יכולת טכנית אלא בעיקר בשל פחד מאיבוד שליטה, כמובן שבש"מ יש הרגשה יציבה יותר.


חזרה לפורום