נושא: חוות דעת לפני קנייה תאריך: 8/2/2011 10:09:00 AM
מחבר/ת: עמיר פלד
אבי שלום,
לדעתי כדי למקד את הדרישות זה יכול לעזור לך למצוא את הזוג אופנים המתאים לך ביותר.
אתה מספר שרכבת על אופני ז"ק בסיסיות וכרגע אתה מעוניין לעבור ל-AM אגרסיבי.
ולסינגלים טכניים.
יש בשוק האופנים שתי קטגוריות שלפי דעתי יכולות להתאים לך וחשוב לבחור ביניהן נכון על
מנת לא להתאכזב.
קטגוריית ה-XC/TRAIL מאופיינת בשלדות קלות יחסית ובמהלך בולמים ממוצע של 120 מ"מ
(יכול להגיע גם עד 140 מ"מ). היתרון של הקטגוריה הזו היא שהיא מאפשרת מגוון סוגי
רכיבה ממדבריות ושבילי קק"ל (סגנון XC) דרך סינגלים טכניים וקפיצות של עד אזור
מטר גובה (סגנון TRAIL). זה מתאים לרוב הסינגלים ותוואי השטח בבן שמן, פארק קנדה
ועוד.
החיסרון של הקטגוריה הזו הוא שאם אתה מתכוון לקפוץ קפיצות של יותר ממטר גובה
יכול להיות שמספר רכיבים באופניים לא יעמדו בזה (לדוגמא עיקום גלגלים).
קיימת גם קטגוריה של AM שמאופיינת בשילדה עמידה יותר וגלגלים עמידים יותר
ומהלך בולמים ארוך יותר. יתרון הקטגוריה הזו היא שהיא מאפשרת לרוב לקפוץ קפיצות של
יותר ממטר גובה מבלי להסב נזק לאופנים.
החיסרון של הקטגוריה הוא משקל כבד יותר של האופנים שדורש מהרוכב יותר כושר גופני
הן בטיפוס והן בשטחים וסינגלים מישוריים יחסית.
השאלה בשבילך לדעתי היא איזה קטגוריה יותר מתאימה לך?
אני כותב על זה כיוון שגם אני עברתי את אותו מסלול מאופני ז"ק לאופני 140 מ"מ ובסוף
חזרתי לאופני 120 מ"מ שאיתם אני עושה הכל (אני לא קופץ יותר ממטר) ואני מרוצה מאוד.
פשוט לדעתי לפעמים יש נטייה לקחת אופנים אגרסיבים לשימוש שאופנים פחות אגרסיבים
יכולים לתת פיתרון טוב יותר ומהנה יותר ל-90% מזמן הרכיבה.
אני מקווה שעזרתי,
ברגע שתהיה לך תשובה ומיקוד אני אשמח אם תרצה להביע את דעתי על אופנים ספציפיים
יום טוב
עמיר פלד
|