הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

11/2/2006 10:45:00 AM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מדובר באופני AM-FR
נושא: מדובר באופני AM-FR תאריך: 11/2/2006 10:45:00 AM
מחבר/ת: איתן ברמן

קודם כל, נראה לי שכשאתה אומר XC אתה מדבר על XC תחרותי, ולזה לא התכונתי. אני דיברתי על XC במובן של רכיבות נפח בשטח, מה שאומר שמשקלם (18.6ק"ג לפי היצרן) פחות חשוב, ויותר משמעותי עניין הזויות. זוית הראש על פי נתוני היצרן היא 68 מעלות - לא משהו בעליות. הבולם הסטנדרטי שמגיע עם האופניים מאפשר להוריד אף ב 40 מ"מ, מה שמעלה את הזוית לקצת מעל 70 מעלות, שזה כבר הרבה יותר נוח לעליות, ואופני XC מגיעים עם זחויות דומות לזו. עם בסיס גלגלים באורך סביר (אם כי לא מאוד ארוך) וזוית כסא של 75 מעלות אתה מקבל חבילה נוחה לטיפוס, אם כי לא הייתי לוקח אותה לתחרות XC.
הגדרת ה-AM היא אחד הדברים היותר נזילים שנתקלתי בהם בתחום האופניים. למשל: חברת GIANT מגדירה את דגמיה: טראנס ל-XC (לא תחרותי), REIGN ל-AM, ו-FAITH ל-FR. אני מכיר אישית אנשים שרוכבים AM על כל אחד מהדגמים האלה. יש לי חבר רוכב AM והחליף לאחרונה אופני מונגוס בלאק דיאמונד (כמעט 20ק"ג) באופני GT RUKUS. בשני המקרים מדובר באופניים שמוגדרים על ידי היצרן כ-FR. הבחור חסך בחילוף הזה כמעט שני ק"ג ממשקל אופניו ואני עדיין לא מצליח לעמוד בקצב שלו בעליות טכניות, שלא לדבר על ירידות.
כשדיברתי על AM אגרסיבי, התכונתי למי שמחפש זמן-אויר, מה שמצריך אופניים מאסיביים יותר, ומצדיק את המשקל של הטיראד.

יום טוב



חזרה לפורום