הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

4/22/2007 2:52:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  צחי בר סלע עם תוכן  תשובה חלקית, לאחר דיונים
נושא: תשובה חלקית, לאחר דיונים תאריך: 4/22/2007 2:52:00 PM
מחבר/ת: צחי בר סלע

(לאחר דיונים) במהלך רכיבות עם הרבה רוכבים אחרים:

קודם, הייתי מציע להציץ בפורום אימון ותזונה (שאני לא מסתכל בו) אבל "אימון" הולך יופי עם מאמץ ומאמץ הוא תלוי הילוך.

ולמסקנותיי (ביחד עם רוכבים נוספים):
כמובן שהתשובה מתייחסת לעליות ללא מכשולים, כי עם מכשולים יש תלות בסוג המכשולים וטכניקות רבות.
אז ככה: אם אדם ללא כושר יתחיל לעלות עליה בשיפוע קבוע באורך כמה קילומטרים ויעשה זאת פעמיים-שלוש בשבוע במשך שנה (כדי להבטיח עליה בכושר)
בהתחלה זה יהיה בהילוך קל מאוד מאוד, למנוע התעייפות לב-ריאה, ויכלול עצירות. בהדרגה ישתפר הכושר עד לרמה בה הרוכב מגיע ל"קצב דיווש אישי אופטימלי" בקצב בו נוח לו לטפס את כל העליה, בהילוך ספציפי. (בבניית כושר ברמה גבוהה, קצב זה יוכתב "חיצונית").
מרגע שהרוכב מטפס עליה בקצב דיווש קבוע, מה שישתנה (עם השיפור בכושר) זה ההילוך. קצב הדיווש ישאר קבוע, אך עם הכושר יבואו הילוכים "קשים" יותר.

זו כמובן מסקנה יחידה, בעליה קבועה תיאורטית ללא יומרות פיתוח כושר וללא טכניקות מיוחדות לתחילת העליה וסופה וכדומה.
כדי לקבל תשובה אמיתית, צריך לפתוח ספר אימון ופיתוח כושר ולהסתכל על כמה מרכיבים חשובים כמו דופק (ע"י הכתבת קצב דיווש בד"כ) ועומס (ע"י הילוכים).
ושוב, כדי לדעת מתי צריך להעביר הילוכים בשטח - זו כבר טכניקה לפי סגנון.


חזרה לפורום