הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


טקסט הודעת פורום

10/31/2007 2:59:00 PM חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אנונימוס עם תוכן  אולי?!
נושא: אולי?! תאריך: 10/31/2007 2:59:00 PM
מחבר/ת: אנונימוס

אכן, בעזרת דווש רציף ועגול ניתן לשלוט טוב יותר בכמות המומנט המועבר לגלגל האחורי. בסופו של יום מדובר בתהליך של נסוי ותהיה ושפור הן בדרך הדווש והן במכלולים כמו צמיגים ושיטת שכוך.

רק הערה לגבי ז"ק לעומת ש"מ. הסיבה שש"מ עשוי לשפר את המצב היא שבש"מ יש אבודי אנרגיה גדולים יותר על המתלה ומתיחות השרשרת (ואם קיים בובינג גם עליו) כך שכמות האנרגיה, או הכוח או המומנט המגיעים לגלגל האחורי נמוכים יותר מאשר בז"ק. כוח זה כנראה קטן מספיק כדי לשמור את כוח החכוך ברמה מספקת על מנת לא לגרום להחלקת הגלגל.אבל גם בש"מ יכול הרוכב לפתח מומנט מספיק גדול בגלגל האחורי ולגרום להחלקה. הכל פונקציה של כמות המומנט המועברת לגלגל האחורי מול כוח החכוך הפועל על הגלגל. כל עוד המומנט המועבר קטן מכוח החכוך לא תהיה החלקה. ברגע שהמומנט יהיה גבוה יותר תהיה החלקה ללא קשר לסוג האופנים.

לכן כדאי לרוכב ללמוד לחוש את האופנים ולדעת כמה כוח להפעיל והיכן למצב את גופו כדי למנוע את התופעה מחד גיסא ולהצליח להתגבר על העליה מאידך גיסה. זו יכולת נרכשת שקשה לתת הסבר מילולי כיצד לבצע אותה פרט לרכישת עוד ועוד נסיון.




חזרה לפורום