כתב: יוסי ש

מקורות מים המסלול מתאים למשפחות מסלול מעגלי מאפיינים
רכיבה לאור ירח      עונה: כל השנה שעה: לא משנה מומלץ
מתחילים את המסלול בכיכר ספרא במרכז העיר ירושלים. איך מגיעים
המסלול עובר ברובו בשבילי אופניים עם מספר קטעי קיור בכביש.המסלול עובר בתוואי של הרכבת הקלה מכיכר ספרא עד לאחרי גשר המיתרים ,לאחר מכן עובר דרך גן סאקר ועמק המצלבה עד מלחה משמם מתחבר לשביל הרכבת דרך תחנת הרכבת הישנה ומשם דרך משכנות שאננים וממילא חוזר לכיכר ספרא.

תאור מפורט.
מתחילים בכיכר ספרא(העיריה) ירושלים. רוכבים מערבה לכיוון התחנה מרכזית ברחוב יפו נצמדים לתוואי הרכבת הקלה(להזהר מרכבות). עוברים את התחנה המרכזית ועולים על גשר המיתרים מצידו השמאלי. אחרי הירידה מהגשר ממשיכים כ 100 מטר ברחוב הרצל ואז פונים שמאלה לשדרות יצחק רבין(צומת מרומזרת גדולה ) כאן יש לחצות מספר מעבר חציה כדי להגיע לצידו הימני של הרחוב)
לפני מנהרת האריות נכנסים ימינה לגן סאקר ורוכבים בשבילי הגן בצמוד לשדרות בן צבי,ממשיכים באותו כיוון ונכנסים לשביל של עמק המצלבה, פונים ימינה בשביל בצמוד לרחוב הרצוג. ליד צומת פת השביל נגמר ויוצאים למדרכה. (כאן מגיע קטע קישור בכביש)חוצים את צומת פת לצידו השמאלי של הכביש וממשיכים דרומה לכיוון מלחה. פונים שמאלה בפניה הראשונה לרח חוסה סן מרטין. במזלג הראשון לוקחים ימינה לרח בר יוחאי ולאחר כ מאה מטר נכנסים ימינה בעקבות שילוט לגן אלמליח.חוצים את הגן עד לקצה המזרחי שלו ומשם נכנסים למסלול מסילת הרכבת. מתחילים לרכב אל המסלול מזרחה לכיוון התחנה הראשונה.(מספר קילומטרים בעליה מתונה) התחנה הוא מקום נחמד להתרעננות בכל ימות השבוע(כן גם בשבת פתוח). ממשיכים במסלול עד שיוצאים לרח עמק רפאים בו ממשיכים צפונה חוצים את הצומת ונכנסים ימינה לגן פעמון ,לוקחים את השביל הימני ולאחר כ 50 מטר מגיעים לכניסה למשכנות שאננים. כאן יש מספר מפלסי רחובות שבהם ניתן לרכב אבל בסוף כולם מגיעים לאותו מקום .צומת רחובות חטיבת ירושלים ורח יצחק קריב. לוקחים שמאלה לרחוב יצחק קריב ורוכבים בשדרה כאשר קניון ממילא מימינכם ומלון מצודת דוד משמאלכם. בצומת לוקחים ימינה לרח שלמה המלך ועולים בעליה עד למפגש עם פסי הרכבת הקלה שנכנסים שמאלה לכיכר ספרא.