הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור ספורט ותזונה
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

בשנה שעברה, סיכמנו את העונה בשתי כתבות, מעניינת פחות או יותר, כל זה תמיד ניתן להתווכח...למה? כי במילים תמיד ניתן להתווכח (כמו כאן). קשה יותר מול קובץ אקסל שמראה נתונים סטטיסטיים יבשים. שם, הדברים יותר ברורים.
קרדיט: רוכבי סגל מומנטום הרים
הועלה על-ידי: 
אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
6/11/2009, 09:31

                

   
בשנה שעברה, סיכמנו את העונה בשתי כתבות, מעניינת פחות או יותר, כל זה תמיד ניתן להתווכח...למה? כי במילים תמיד ניתן להתווכח (כמו כאן). קשה יותר מול קובץ אקסל שמראה נתונים סטטיסטיים יבשים. שם, הדברים יותר ברורים. נראה כי מאמן קבוצה, או מנהל קבוצה (או כל מנהל בתחום אחר) כדאי בסיום כל שנה לבצע משוב מול הספורטאים שלו, לא חשוב האם הם מקצוענים, עממיים, חובבנים או רוכבי סופשבוע. מאותו משוב יבש וסטטיסטי יכולים ללמוד מה לשנות ולשפר לשנה הבאה. ברמת האימון של הקבוצה, הניהול, הפאן החברתי ועוד
 
 
השאלון שהצלחנו לבנות במומנטום מתחלק למספר חלקים :
  1. שאלון אישי בנוגע לרוכב עצמו ומצבו המשפחתי.
  2. יכולת אישית של הספורטאי.
  3. סוגי האופניים.
  4. רמת אימונים ועומס, יתרונות וחסרונות של הרוכב.
  5. עומס המסגרת והמחוייבות של הרוכב.
  6. רמת האימון בקבוצה (קבוצה, מאמן וכו')
  7. שאלות אישיות.
 
בעזרת התשובות והמידע הסטטיסטי , ניתן להבין מספר דברים :
מי היא קבוצת מומנטום הרים. מבחינת ממוצע הקילומטרים שלה ברגליים, מבחינת חתך גילאי הרוכבים שבה (צעירים..מסטרס ?). רוכב כביש, טריאתלט או אפילו רוכב הרים מתחיל או וותיק אשר חושב להצטרף לקבוצה, יכול לדעת ולהבין יותר האם ע"פ תעודת הזהות הסטטיסטית של הקבוצה, זאת מתאימה לו, או לא. (כמובן, זה לא שווה לרכיבת ניסיון בקבוצה, אבל זה יכול הרבה מאוד להוסיף בהתלבטויות שלאחר רכיבת הניסיון).
 
במילים, ניתן לומר שהקבוצה באמת ובתמים בנויה מאנשים תחרותיים, אבל (והאבל חשוב) לא ביחס ישיר להישגים שלהם (תחרותיים בעיניי לא שווה בהכרח להשתתף בהרבה תחרויות אופניים, במיוחד שמדובר בספורטאי מסטרס). זה שאלוף ישראל (אביחי גרינברג) מתאמן בקבוצה (והוא היה שותף לשאלון), זה לא אומר שכולם רוכבים בקצב של 43 קמ"ש נג"ש לעשרה קילומטר.... (מידע שלא מוצג כאן).
בקבוצה ישנם גם רוכבים שקנו את אופני הכביש הראשונות שלהם, רק לפני חצי שנה. הם לא רוכבים במהירות של עופר פוזנר, או בנעמי צ'ואשו, אבל אולי המשותף לכולם כי הם רוצים להיות שם, ועושים לא מעט בשביל זה, חלקם נכשלים גם בדרך, אבל בסופו של יום קמים וממשיכים ומנסים שוב.
 
השאלון הסטטיסטי הזה יכול לעזור לכל רוכב במומנטום, מתי שיראה היכן הוא נמצא לעומת האחרים (מבחינת אימונים, מנוחה ותזונה – לא מבחינת הישגים !)
 

ביום של חורף בתחילת 2009
ביום של חורף בתחילת 2009
 מצורף מטה טבלת הסיכום של 16 רוכבים בקבוצה : (אלה הם לא כל ספורטאי הקבוצה, אלא מדגם בלבד) 1 רוכבת + 15 רוכבים. 3 מהרוכבים אינם מתאמנים בצורה סדירה במסגרת הקבוצתית, אלא בצורה עצמאית (לבד, או ע"פ תוכנית אימונים). מתוך 16 הרוכבים שהשתתפו בסקר : 2 רוכבי עלית, 5 פרו, 8 בקטגוריית ספורט ו 1 לא רשום כלל לאיגוד האופניים.
 
שם הרוכב :
ממוצע
 
מקסימום
מינימום
גיל הרוכב / ת :
36.40
 
56
23
ניסיון בתחום הרכיבה התחרותית (בשנים)
4.53
 
20
0.5
 
 
 
 
מספר ילדים (רלוונטי לבעלי משפחה בלבד)
1.91
 
 
 
קטגוריה באופני כביש (עלית/פרו/ספורט)
 
 
 
 
קטגוריה באופני הרים (עלית/אקספרט/ספורט)
 
 
 
 
מספר יחידות אימון בשבוע
5.53
 
9
4
מספר אימוני אופניים בשבוע
4.25
 
6
3
מספר ימי אימוני חדר כושר בשבוע
0.99
 
3
0
מספר ימי מנוחה בשבוע
1.53
 
3
0
סה"כ שעות אימון בשבוע
11.53
 
18
6
קילומטר אופניים בשבוע
274.13
סה"כ השתתפות
500
150
מספר תחרויות כביש ב 2009
4.53
68.00
14
0
מספר תחרויות XC ב 2009
1.06
17.00
10
0
מספר תחרויות מרתון ב 2009
0.13
2.00
1
0
מספר פעמים - מקום 1
1.38
22.00
6
0
מספר פעמים על הפודיום (כולל ראשון)
2.00
32.00
7
0
מספר פעמים מקומות 1-10
3.00
45.00
8
0
מספר תחרויות אחר בשנה (טריאתלון/ריצה ואחר)
1.07
16.00
12
0
מספר ימי מחנות אימונים במהלך 2009
2.40
36.00
8
0
 
 
 
 
 
שעות שינה ביממה - ממוצע בלבד
6.37
 
7.5
5.5
מספר ימי מחלה בשנה (השבתה מוחלטת מאימונים)
16.00
 
100
 
ימי מחלה/פציעה שגרמו להשבתה חלקית
25.13
 
200
 
מס' תחרויות שלא השתתפתי עקב מחלה/פציעה
1.77
 
10
 
נס הרים - זמן שיא 2009
20:59
 
17:44
00:25:12
שיפור בזמן (נס הרים)מעונת 2008 או תחילת עונה
00:02:27
 
 
 
שיא עליות וירידה ממתח
14.25
 
42
 
 (ק"ג)RM 10 במכשיר ה LEGPRESS
127.14
 
 
 
 (ק"ג)RM 10 במכשיר ה סמית'מש'ין
45.00
 
 
 
משקל גוף
71.40
 
 
 
המשקל שירד מתחילת העונה (ונשאר יציב)
3.04
 
 
 
אחוזי שומן (במידה וידוע)
11.64
 
 
 
גובה (מניח שלא השתנה)
177.29
 
 
 
הערכה אישית - תנו ציון מ1-10 (10=מעולה) לשאלות הבאות
 
 
 
 
סבולת
7.33
 
 
 
מהירות
6.80
 
 
 
כוח כללי (אני חזק/חלש)
6.87
 
 
 
כוח מתפרץ - ספרינטים
7.10
 
 
 
זריזות (באופן כללי, לא אופניים)
6.83
 
 
 
גמישות
5.98
 
 
 
ציון לעצמי כספורטאי באופן כללי
7.40
 
 
 
סל"ד גבוה
7.07
 
 
 
סל"ד נמוך
6.86
 
 
 
יכולת טיפוס
6.33
 
 
 
טכניקת רכיבה ושליטה באופניים
6.61
 
 
 
יכולת נגד שעון
6.19
 
 
 
יכולת התמדה באימונים במהלך העונה
8.33
 
 
 
יכולת מנטאלית (אני קשוח/ה או לא)
7.70
 
 
 
ציון לקבוצה מבחינה חברתית
7.69
 
 
 
ציון לקבוצה מבחינת איכות אימונים
8.00
 
 
 
ציון למאמן מבחינת איכות האימונים
8.96
 
 
 
 
 
 
 
 
אני מתאמן על פי תוכנית אימונים - מתוך 16 ספורטאים
11.00
 
 
 
אני מתאמן בעזרת מד דופק מתוך 16 ספורטאים
12.00
 
 
 
אני מתאמן בעזרת מד סל"ד - (מתוך 16)
10.00
 
 
 
יש לי מד מהירות (מתוך 16)
14.00
 
 
 
יש לי מד הספק (מתוך 16)
1.00
 
 
 
אני מנהל יומן אימונים מסודר (מתוך 16)
7.50
 
 
 
בכמה קניתי (שקלים) את אופני הכביש שלי (מתוך 16)
12375.00
 
 
 
כמה זמן יש לי אותם (בשנים)
1.66
 
 
 
כמה זוגות אופני כביש היו לי בעבר
3.53
 
 
 
כמה שוקלות האופני כביש שלי
8.06
 
 
 
זוגות גלגלים שברשותי (1..2...3 וכו)
1.87
 
 
 
מרגיש שהמאמן מבין את היכולת שלי כספורטאי 
8.60
 
 
 
   המאמן נותן לי פידבקים לעיתים קרובות
7.27
 
 
 
  אני מרגיש ביטחון כשאני רוכב עם הקבוצה
7.75
 
 
 
 
 
 
 
 
הדבר שאני הכי טוב בו מבחינת רכיבת אופניים
 במילים
 
 
 
הדבר שאני צריך הכי לשפר אותו לעונה הבאה
 במילים
 
 
 
מה הכי טוב בקבוצת מומנטום
 במילים
 
 
 
מה צריך לשפר בקבוצת מומנטום
 במילים
 
 
 
 
 

מה ניתן להסיק מהנתונים ?

(נתוני מקסימום מינימום, יש כאלה שהעדפתי לא לפרסם, עמכם הסליחה).

יש הרבה ולא מעט, אבל ניקח דוגמה של שני דברים טובים ושני דברים הדורשים שיפור.
שני דברים טובים שניתן לראות בבירור :
1.יכולת ההתמדה באימונים – 8.33 זהו ציון גבוה מאוד, דבר שכנראה ושמור על הקבוצה הומוגנית ברכיבות.
 
2. יכולת מנטאלית וציון גבוה מבחינה חברתית לקבוצה, שומרת אותה מגובשת ומספרת על מורל גבוה של הקבוצה.
3. בנג"ש נס הרים הצליחו לגלח הרוכבים מתחילת העונה בממוצע - 00:02:27. במילים פשוטות – זה המון, זה יפה מאוד. אולי יש קורלציה לכך שבממוצע הורידו הרוכבים 3 ק"ג במשקלם (שזה מדהים לשעצמו).
 
שלושה דברים ברורים שצריך לשפר לעונה הבאה :
  1. יומון מעקב אימונים – מעט מאוד משתמשים בו. שימוש בו כנראה וישדרג את רמת ההישגים של הרוכבים (בהנחה כמובן שישנה קורלציה ברורה בין שימוש ביומן זה להישגים).
  2. יכולות שצריכים לשפר : גמישות (מעידה שזוהי קבוצת מסטרס במהותה), יכולת טיפוס, טכניקה ויכולת נגד שעון. ליכולת נג"ש יש מידה מסוימת של קורלציה לעבודה מסודרת בחדר כוח, ניסיון ברכיבה (לחלק מהרוכבים שניסיונם מועט) ועבודה על כוח ספציפי על האופניים (סל"ד נמוך קיבל ציון נמוך).
  3. שעות השינה – אולי הדבר הברור מאליו, מאוד מאוד נמוך – 6 שעות שינה זה מעט. במסגרת כזאת קשה לשמור על מסגרת אימונים עם עומס ונפח גבוה לאורך זמן.
 
לגולשים - במידה ויש עוד נתונים שאתם מעוניינים לשאול אתם מוזמנים לשאול, אנסה לענות (אלעד)
 
תודה רבה לכל הרוכבים בקבוצת סגל מומנטום הרים שהשתתפו בשאלון.
אה כן ושכחתי כמובן, תנאי קבלה כלליים לקבוצת הבוגרים במומנטום היא :
1.להיות ספורטאי, בלב ובנפש.
2.לדעת  'למות' על האופניים, אבל באותה המידה לדעת גם מתי שצריך לנסוע רגוע ובכיף (=לאט)
3 לרכוב בקו ישר 60 ק"מ לבד בקצב של 30 קמ"ש. בלי בעיות מיוחדות.
מוזמנים לאימון ניסיון כל מי שעומדים בשניים מתוך שלושת הסעיפים מעלה.

דוגמאות לסיכומים שכבר פורסמו בעבר :
סיכום שנת 2008 –– לינק לסיכום 2008. סיכום שנת 2008 מזווית אחרת ויותר אישית – ברמה האישית. סיכום שנת 2009 יכולה גם להתחיל ולהסתיים בסיכום אליפות ישראל באופני כביש 2009 וניצחונו של אביחי גרינברג – לינק לכתבה. (ואולי מה שלא הודגש מספיק שם זאת מסגרת האימונים של הקבוצה – הרוכבים והרוכבות המיוחדים שבה והמסגרת האימונית שלהם). ואולי בהמשך נצליח לעשות זאת. הנה משהו ישן של סיכום אישי מלפני 4 שנים, הרבה מים עברו בחידקל ובפרת מאז 2005 – סיכום עונה מזווית אישית.

לקראת שנה הבאה - עבודה על נגשים ?
לקראת שנה הבאה - עבודה על נגשים ?

קרדיט: רוכבי סגל מומנטום הרים
 
 מסגרת אימונים קבועה – המתכון להצלחה...
מסגרת אימונים קבועה – המתכון להצלחה ככל שספורטאי ממוקד בתחום בו הוא עוסק, כך התקדמותו תהיה יציבה יותר. לרשותו של הספורטאי: עממי, חובבן או מקצוען, עומדות מסגרות אימון אשר שומרות על מיקוד האימונים. ככל שספורטאי ממוקד בתחום בו הוא עוסק, כך התקדמותו להמשך
 סל''ד אופטימאלי – האם יש חיה כזאת ?...
סל''ד אופטימאלי – האם יש חיה כזאת ? מספר לא מועט של מאמרים וכתבות פורסמו בנושא זה, גם בעברית. חלק גדול מהמאמרים לצערי, מסתמכים על מאמרי מחקר לועזיים, עמוסי נתונים אשר בסופו של דבר הופכים לרוכב החובב, או אפילו המתקדם ל''יותר מדי דובים שלא רואים כל להמשך


לפורום ספורט ותזונה
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
סיכום עונה (2009) בקובץ אקסל
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 17    דרוג כללי: 4.05

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017